نخستین پارک خصوصی علمی و فناوری طلا، جواهر و نقره راه‌اندازی می‌شود

در صورت موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نخستین پارک خصوصی علم و فناوری در حوزه طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی مدآفرین در کیش راه اندازی می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از پایگاه خبری صنعت مد، (معرف منتخبین و معتمدین صنعت مد ایران) به نقل از اعتماد، طی نشست دکتر مجید محمودی کوچکسرایی، دبیر کل بنیاد ملی حامیان علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با سادات نجفی، رییس جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به همراه مهندس شادمانی از معتمدین جزیره کیش و علی یوسفیان و مهندس ولی از بازاریان با سابقه کیش در خصوص راه اندازی نخستین پارک علم و فناوری طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی در منطقه آزاد کیش با نگاه بخش خصوصی و تحت نظارت سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت علوم، تحقیقات و‌ فناوری و جامعه بازاریان و بازرگانان کیش مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

سادات نجفی ضمن تاکید بر اینکه کیش و امکانات کیش ظرفیت بسیار بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری در این صنعت مهم را داشته و دارد و با وجود زیر ساخت‌های اولیه مانند مرکز نوآوری کیش و امکانات بخش خصوصی و وجود گردشگرهای خارجی و داخلی و وجود پردیس دانشگاه‌های برتر کشور در کیش و آمادگی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، امید به راه‌اندازی این پارک میسر خواهد بود.

مجید محمودی کوچکسرائی ضمن اعلام اینکه کیش می‌تواند به عنوان یکی از مراکز اصلی در بازار طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های زینتی در منطقه غرب آسیا و حوزه خلیج فارس بلاخص کشورهای امارات متحده عربی و عمان و حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد.

 محمودی کوچکسرائی گفت : ایجاد مراکز تخصصی و علمی طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی در منطقه آزاد کیش و بازارهای تخصصی و وجود نمایشگاه بین المللی کیش می‌تواند کیش را مرکز مورد توجه سرمایه گذاران عمانی و گردشگران خارجی و مسافران داخلی قرار دهد.

رئیس جامعه بازاریان و بازرگانان کیش ضمن تایید این نکته که رئیس و ساختار اداری منطقه آزاد کیش در امر مهم یار و یاور بسیار مهم و ارزشمندی خواهد بود، ضمن اینکه وجود متخصصین این صنعت و معتمدین ساکن کیش را هم نباید فراموش کرد.

در پایان، مقرر شد تا با هماهنگی جامعه با سازمان منطقه آزاد کیش و پیگیری بنیاد ملی حامیان علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در وزارت علوم این امر محقق شود .

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان