بر اساس گزارش‌‌های سامانه کدال

"شپدیس" مجددا فعالیت‌های خود را از سر گرفت

سامانه کدال گزارش‌‌‌هایی در خصوص صورت‌های مالی پاییز منتشر کرد که در این گزارش "غزر" دلیل کاهش نرخ فروش محصولات خود را اعلام کرده است و "وساپا" هم از شناسایی رشد درآمدی زیاد خود از محل سود عملیاتی خبر داده است، همچنین "شپدیس" از شروع مجدد فعالیت‌هایش خبر داد.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای اقتصاد؛ «غزر»: زرماکارون در صورت‌های مالی منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱، دلیل کاهش نرخ فروش برآوردی برخی از محصولات خود در پاییز نسبت به کل سال را تغییر در ترکیب فروش و تنوع محصولات، در سه‌ماه برآوردی ۱۴۰۱ عنوان کرد.

«بگیلان»: شرکت توسعه مسیر برق گیلان، از تغییر بیش از ۱۰‌ درصدی در نرخ خرید مواد اولیه خود خبر داد. مقرر شد نرخ گاز و فرآورده‌‌‌های نفتی، از ۱۰تومان به ۲۵تومان افزایش یابد. مرجع تغییر قیمت‌ها وزارت نیرو است.

«وساپا»: گروه سرمایه‌گذاری سایپا در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی ۹ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ منتشرشده به استحضار می‌‌‌رساند، دلیل افزایش ۳۲۴درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا ناشی از شناسایی سود سهام سرمایه‌گذاری‌‌‌های بورسی بوده است.

«پسهند»: شرکت صنایع لاستیکی سهند اعلام کرد، به‌منظور افزایش کنترل بر شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و حسب دستور شرکت بالادستی، در تاریخ ۰۲/ ۱۱/ ۱۴۰۱ اقدام به خرید ۸۸میلیون سهم به ارزش ریالی ۱۴میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان و در تاریخ ۰۳/ ۱۱/ ۱۴۰۱ اقدام به خرید ۱۰۶میلیون سهم به ارزش ریالی ۱۸میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان کرده است. لازم به ذکر است که با توجه به تعداد سهام موجود در پرتفوی این شرکت قبل از خرید در تاریخ‌های یادشده کل موجودی سهام متعلق به این شرکت به ۳۰۷میلیون سهم افزایش پیدا کرد.

«لطیف»: شرکت محصولات کاغذی لطیف، در خصوص دلایل افزایش ۱۲۲درصدی سود خالص در ۹ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته توضیحات زیر را منتشر کرد:

تولید در ۹ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل، با افزایش ۷درصدی مواجه بوده است.

فروش مبلغی ۹ماهه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۲درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰افزایش یافته که ناشی از برنامه‌‌‌ریزی فروش در بورس‌کالاست.

میزان فروش ۹ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ به میزان ۳درصد افزایشی بوده است.

سیاست‌‌‌های اتخاذشده در تامین آخال باکیفیت از منابع داخلی و نیز مدیریت نرخ تامین مواد اولیه سبب جلوگیری از افزایش هزینه‌‌‌های مربوط به تامین مواد اولیه آخال و به تبع آن مدیریت هزینه‌‌‌های بهای تمام‌شده محصول نهایی شده است.

سایر درآمدهای غیر‌عملیاتی نیز به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF و طبیعتا افزایش سود غیر‌عملیاتی ناشی از افزایش آن در ۹ماه سال ۱۴۰۱ بوده است.

با توجه به توضیحات مذکور، شرکت شاهد روند سودآوری مستمر در ۹ماه سال ۱۴۰۱ بوده است.

«شپدیس»: شرکت پتروشیمی پردیس از شروع مجدد فعالیت متوقف‌شده قبلی خود خبر داد. تاریخ توقف فعالیت، ۱۱/ ۱۰/ ۱۴۰۱ و دلیل توقف، تعمیرات اساسی بوده است.

«تایرا»: شرکت تراکتورسازی ایران از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰درصدی در نرخ فروش خود خبر داد. این افزایش نرخ، شامل انواع تراکتور بوده و نرخ این محصول، از ۳۲۱میلیون تومان به ۳۵۴میلیون تومان افزایش یافته است.

«سصوفی»: شرکت کارخانه‌های سیمان صوفیان از برگزاری مزایده فروش کوره دوار اوناکس و فروش قطعات و تجهیزات دپارتمان‌‌‌های بلااستفاده خطوط تولیدی و فروش ماشین‌آلات مستعمل معدنی در تاریخ ۰۵/ ۱۱/ ۱۴۰۱ خبر داد.

«شلعاب»: شرکت لعابیران در خصوص افزایش شفافیت در صورت‌های مالی بر مبنای دلایل تغییرات سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل و تغییرات بیش از ۳۰درصدی به استحضار می‌‌‌رساند، افزایش سود عملیاتی عمدتا به دلیل تغییر در ترکیب، حجم تولید و فروش محصولات است. شایان ذکر است، میزان محصولات فروش‌رفته در پایان ۹‌‌‌ماه منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹درصد رشد داشته است، میانگین نرخ فروش محصولات در دوره ۹ماه سال ۱۴۰۱ به دلیل افزایش بهای خرید مواد اولیه و هزینه‌‌‌های دستمزد سربار نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۷درصد افزایش داشته است. همچنین نرخ میانگین بهای تمام‌شده محصولات ۵۸درصد نسبت به دوره ۹ماهه سال قبل افزایش یافته که دلیل آن افزایش نرخ مواد اولیه و نرخ سربار و حقوق و دستمزد نسبت به مدت مشابه سال قبل است که شرکت با بهینه‌‌‌سازی هزینه‌‌‌های قابل کنترل و استفاده حداکثری از پتانسیل‌‌‌های تولید و فروش خود، موفق به افزایش سود عملیاتی خود به میزان ۱۸۵درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.

«تکشا»: شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، در خصوص صورت‌های مالی میان‌‌‌دوره‌‌‌ای ۹ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ اعلام کرد، دلایل تغییرات سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان ۹۸درصد، عمدتا ناشی از کاهش ۵۴درصدی مبلغ فروش و افزایش ۲هزار و ۴۰۰درصدی هزینه‌‌‌های جذب‌شده تولید، به دلیل تغییرات مدیریتی و کاهش قابل ملاحظه فعالیت‌‌‌های عملیاتی و تولیدی است.

«قشیر»: شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، در خصوص صورت‌های مالی اخیر خود اطلاعات زیر را منتشر کرد:

دلیل افزایش موجودی مواد و کالا افزایش تعدادی محصولات ساخته شده است که ناشی از افزایش ضریب استحصال نسبت به دوره مشابه سال گذشته است. همچنین عدم‌فروش موجودی و نگهداری آن در انبار منتج شده و از طرفی تاثیر افزایش قیمت محصولات نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است، به گونه‌‌‌ای که به‌عنوان مثال قیمت هر کیلو شکر از ۱۲هزار و ۵۰۰تومان به ۱۸هزار تومان تغییر کرده است.

دلیل افزایش پرداختنی‌‌‌های تجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل: با توجه به افزایش نرخ خرید چغندرقند نسبت به دوره مشابه سال قبل و از آنجا که در تاریخ تهیه گزارش مالی، شرکت به کشاورزان بدهکار بوده، این امر باعث افزایش پرداختنی‌‌‌های تجاری شده و خوشبختانه حجم وسیعی از بدهکاری کشاورزان، یعنی بیش از ۹۰درصد طلب آنها، تسویه شده است.

دلیل افزایش پیش‌دریافت‌‌‌ها نسبت به دوره مشابه قبل: با توجه به نیاز مالی، شرکت برای خرید چغندرقند اقدام به پیش‌‌‌فروش محصولات کرده که مبلغ پیش‌دریافت افزایش داشته است و تا پایان سال تسویه‌حساب می‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان