بررسی صورت‌های مالی ۵ شرکت بورسی و فرابورسی

سامانه کدال در اولین روز هفته شاهد گزارش شرکت‌های بورسی و فرابورسی در خصوص افشای دلایل افزایش یا کاهش سود و زیان خود در صورت‌های مالی ۹ ماهه بود.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر این اساس «وسینا» اعلام کرد که قصد فروش سهام توسعه اعتماد مبین را دارد. «غشاذر» نیز دلیل افزایش درآمد فروش خود را بهینه‌‌‌سازی هزینه‌‌‌های قابل کنترل دانست. در این میان «فرابورس» هم افت ارزش و حجم معاملات را دلیلی بر کاهش سود خود عنوان کرد. در آخر «حتاید» از برگزاری مجدد مزایده فروش ۶ واحد مسکونی غیرمولد در شهر ساری بدون قیمت پایه خبر داد.

«وسینا»: بانک سینا اعلام کرد که قصد فروش سهام توسعه اعتماد مبین را دارد. بر این اساس متقاضیان خرید سهام می‌‌‌توانند از روز پنج‌شنبه مورخ ۲۹ دی ۱۴۰۱ تا روز یکشنبه مورخ ۹ بهمن ۱۴۰۱ به دبیرخانه بانک‌سینا مراجعه و با اعلامیه بانکی واریز مبلغ ۱۰میلیون تومان بابت بهای اسناد مزایده، اسناد مربوطه را دریافت کنند. براساس برآورد شرکت تاریخ مشخص‌شدن نتیجه ۱۰بهمن ۱۴۰۱ خواهد بود.

«غشاذر» : شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌غربی توضیحاتی در خصوص صورت‌های مالی خود ارائه کرد. بر این اساس شرکت مذکور دلایل تغییرات سود عملیاتی خود نسبت به دوره مشابه سال قبل (تغییرات بیش از ۳۰درصدی) را افزایش فروش خود از مبلغ ۴۸۵ میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان به مبلغ ۹۱۴ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان اعلام کرد. همچنین ۸۸ درصد بهینه‌سازی هزینه‌‌‌های قابل کنترل از دلایل دیگر افزایش ۲۲۰ درصدی سود عملیاتی شرکت در دوره ۹ماه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است.

«خپویش» : شرکت سازه‌پویش در خصوص دلایل تغییر سود عملیاتی صورت‌های مالی میان‌دوره‌‌‌ای ۹ ماه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل عنوان کرد که افزایش سود ناخالص نسبت به دوره قبل، بابت تغییر در تعداد، حجم و ترکیب فروش محصولات تولیدشده در داخل و تامین قطعات مواداولیه از طریق سورسینگ به صورت مستقیم و مواد اولیه خام نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است. از طرفی افزایش هزینه‌‌‌های فروش، اداری و عمومی شرکت بابت تنزیل اوراق گام یا همان گواهی اعتبار مولد در بازار سرمایه بالغ بر ۹۰میلیارد تومان از دیگر عوامل رشد درآمدی شرکت بوده است.

«فرابورس»: شرکت فرابورس ایران در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده خود عنوان کرد که کاهش سود عملیاتی ناشی از افت ارزش و حجم معاملات بوده است.

«حتاید»: شرکت تاید واتر خاورمیانه از برگزاری یک‌مزایده خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور در نظر دارد مجتمع مسکونی ۶ واحدی غیرمولد خود واقع در شهر ساری را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. بنابراین متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌‌‌توانند به سایت شرکت مراجعه کنند. قیمت براساس کارشناسی رسمی دادگستری با توجه به مساحت و قدرالسهم عرصه ۱۲میلیارد و ۸۷۲میلیون تومان است که با توجه به شرایط موجود در بازار و عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده قبل، مزایده مذکور بدون اعلام قیمت پایه برگزار می‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان