اسقاط خودرو رشد چندانی نداشت/ برای واردات ماشین سنگین‌های کار کرده هیچ کامیونی اسقاط نشده است

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو با اعلام اینکه طرح سامانه موتورسیکلت راه‌اندازی نشده است، گفت: اسقاط خودرو رشد نه چندان قابل توجه نسبت به سال گذشته داشته است به طور کلی در ۶ ماهه امسال چیزی بالغ بر ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی و مابقی اتوبوس و مینی بوس و خودرو‌های سواری اسقاط شده اند و امسال هیچ کامیونی اسقاط نشده است.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: نسبت به سال گذشته اسقاط خودرو افزایش نسبی داشته اما آماری در حال حاضر نمی‌شود مقایسه کرد به دلیل اینکه سامانه جدید ستاد ناوگان خودرو‌های فرسوده از اواخر اردیبهشت راه‌اندازی شد.

مشهدی شریف در ادامه می گوید: متاسفانه هنوز طرح سامانه موتورسیکلت راه‌اندازی نشده است، ولی آنچه می‌توان از اسقاط خودرو و موتورسیکلت عنوان کرد این است که یک رشد نه چندان قابل توجه نسبت به سال گذشته داشته است به طور کلی در ۶ ماهه امسال چیزی بالغ بر ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی و مابقی اتوبوس و مینی بوس و خودرو‌های سواری اسقاط شده اند و امسال هیچ کامیونی اسقاط نشده است.

مشهدی شریف در خصوص کشنده‌ای ۳ سال کارکرد گفت: کامیون‌های سه سال کارکرد برای اینکه شماره گذاری شوند،  نیاز به ۸ گواهی اسقاط دارد برای هر دو خودرو کشنده‌ای که وارد کشور می‌شود یک خودرو باید اسقاط یا خارج شود به عنوان مثال اگر یک کشنده وارد کشور می‌شود ۱۶ گواهی دارد و با نصف گواهی یعنی معادل ۸ گواهی می تواند شماره‌گذاری کند. اگر گواهی موجود باشد مستلزم خرید ۸ گواهی است.

او گفت: در حال حاضر ۸ گواهی اسقاط برای کشنده و سایر کامیون‌ها هم به نسبت دو به یک (به ازای یک واردات دو کامیون نو یک کامیون باید اسقاط شود) باید رعایت شود. همچنین در حال حاضر ۵ هزار دستگاه کشنده آماده شماره گذاری است که از این تعداد کشنده باید ۸ گواهی خریداری کنند.

به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده، در مجموع در حال حاضر کمتر ۳۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در ۶ ماهه امسال از رده خارج شده‌اند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان