وعده جدید وزیر صمت درباره واردات خودروهای کارکرده

وزیر صمت وعده داد که واردات خودروهای کارکرده بلامانع است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اکونگار، در 3ماهه اول سال طرح دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از آن این طرح در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بلامانع شناخته شد. درحالی که انتظار می‌رفت پس از تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت با فوریت بیشتری واردات خودروهای کارکرده را در دستور کار قرار دهد، اما ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده از سوی وزارت صمت همچنان معطل مانده و خبری از آن نیست. 

عزم مافیا، مانع اجرای مصوبه واردات خودروهای کارکرده / گرانی مجدد خودرو جدی است

پاسکاری صمت و بانک مرکزی/ فرزین: ارز واردات خودرو تامین شده، مسولیت با «صمت» است​

به گزارش فارس، عباس علی آبادی درباره واردات خودروهای دست دوم گفت: امیدواریم آن قدر خودرو نو و با کیفیت تولید و وارد شود که نیازی به واردات خودروی دست دوم نباشد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس پیشنهاد مجلس شورای اسلامی برای واردات خودروهای دست دوم، آئین نامه واردات خودروهای دست دوم مصوب شده و مراحل تکمیل را طی می‌کند و به زودی این آیین نامه ابلاغ می‌شود. 

وی با بیان اینکه متناسب با اقداماتی که در آئین نامه پیش بین شده است، اقدام به وارداتی خودروهای دست دوم می‌کنیم و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، اما گام اول واردات را از مناطق آزاد شروع می‌کنیم. 

خودروهای مناطق آزاد

به گزارش اکونگار، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک، آمار واردات قطعی انواع خودرو سواری در 9 ماهه سال جاری ذیل ردیف تعرفه 8703 به تعداد 4386 دستگاه و به ارزش 86 میلیون و 478 هزار دلار بوده است. به نظر می‌رسد با آمارهای موجود روند واردات خودرو به کشور در حالت توقف و غیرفعال است. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان