توقف شماره‌گذاری و تحویل خودروهای وارداتی / خبری از آمدن خودروهای خارجی نیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شماره‌گذاری و تحویل خودروهای وارداتی تقریباً متوقف شده است.

به گزارش اکونگار، در تیرماه 1402 شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودروهای کارکرده مهر تایید زدند. در ماه‌های اخیر نمایندگان مجلس، کارشناسان و فعالان حوزه خودرو از تاخیر وزارت صمت در ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده انتقاد کردند، اما وزارت صمت همچنان در ابلاغ این آیین‌نامه تعلل می‌کند. از سوی دیگر واردات خودروهای نو هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. 

روایت وزارت صمت از تعداد خودروهای وارداتی به کشور​

آزادسازی واردات خودروهای کارکرده بدون شرط انتقال فناوری / مهمترین ضوابط مصوبه + جزییات​

به گزارش تسنیم، در حالی طبق آمار گمرک تاکنون بیش از ۴۳۰۰ خودرو وارد کشور شده ولی خبرهای دریافتی تسنیم حاکی است، از این میزان تعداد بسیاری کمی تاکنون شماره گذاری و تحویل مشتری شده و تقریبا می توان گفت، روند شماره گذاری و تحویل خودروهای وارداتی متوقف است.

بر اساس تازه ترین گزارش گمرک ایران،  آمار واردات قطعی انواع خودرو سواری در 9 ماهه سال جاری ذیل ردیف تعرفه 8703 به تعداد 4386 دستگاه و به ارزش 86 میلیون و 478 هزار دلار بوده است. 

این در حالیست که در 9 ماهه سال گذشته تعداد 247 دستگاه خودرو سواری به ارزش 7 میلیون و 513 هزار دلار وارد کشور شده بود.

با وجود آمار ترخیص نزدیک به 4300 دستگاه خودرو سوال مهمی که در این بین وجود دارد این است که تا کنون چند دستگاه از خودروهای وارد شده، فرایند پلاک و شماره گذاری را طی کرده اند و از آن مهم تر، تا کنون چند خودرو به ثبت نام کنندگان این خودرو ها تحویل شده است؟

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان