سبقت نمادهای مثبت از منفی

وعده تزریق ۶هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه به داد بورس رسید / رشد شاخص‌ها ماندگار است؟

درجریان معاملات امروز، بورس پس از مدت‌ها سراسر سبزپوش شد و شاخص کل ۲۰هزار واحد رشد کرد.

به گزارش اکونگار، امروز شاخص کل باافزایش 20هزار واحدی شاخص رو به رو شد وبه یک میلیون و 981هزار واحد رسید. شاخص هموزن هم با افزایش 11هزار واحدی به 670هزار و 117واحد رسید.

بیشترین ورود پول حقیقی به کدام نمادها رسید؟

روند معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به گروه‌های شیمیایی، انبوه‌سازی و سایر معادن و بیشترین خروج پول مربوط به بانک، خودرو و کانه فلزی است. در جریان معاملات امروز، نمادهای فولاد، شستا، بوعلی، خودرو، وبملت و نوری در صدر مثبت سازان شاحص کل بورس بودند.

سبزپوشی گروه‌های خودرویی

امروز نمادهای خودرویی سراسر سبزپوش بودند که حجم معاملات گروه خودرویی به 910 میلیون سهم رسیده و ارزش معاملاتی از رقم 334میلیارد تومان عبور کرده است.

بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای خگستر با 72میلیارد تومان، خودرو 51میلیارد تومان و خکاوه 41میلیارد تومان است.

فرابورس در مسیر رشد

فرابورس هم متاثر از نمادهای شگویا، خاور، وسپهر، صبا، خدیزل، زاگرس و انتخاب افزایش بیش از 279واحدی را تجربه کرد.

برترین صنایع امروز بازار

در معاملات امروز نمادهای گروه‌های خودرویی، شیمایی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 434میلیارد تومان، 280میلیارد تومان و 266میلیارد تومان برترین صنایع امروز بازار سرمایه بودند که بیشترین ارزش معامله را داشتند.

سبقت نمادهای مثبت از منفی

در بازار امروز،  ارزش معاملات خرد به رقم 4252 میلیارد تومان رسید و تعداد نمادهای مثبت امروز بورس 569 و تعداد نمادهای منفی 238بودند.

هیجان جنگ هنوز از بازار تخلیه نشده است

در این رابطه نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه به «اکونگار» گفت: بازار متاثیر از تنش‌های بین‌المللی و خاورمیانه در یک ماه اخیر وضعیت نابه سامانی را پشت سر گذاشت. واقعیت این است که هنوز هیجان و آثار منفی ناشی از جنگ غزه از بازار تخلیه نشده است و آنچه که امروز بازار را مثبت کرد، همان تزریق مبلغ قابل توجه از سوی صندوق توسعه ملی بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: وعده تزریق 6هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه به بازار، در لحظه‌ای که شاخص 50هزار ریزش را تجربه کرده و در وضعیت سراسر قرمز پوش قرار داشت، در وضعیت روز بعد تاثیر می‌گذارد، اما باید بدانیم که بازار با تزریق سرمایه راه به جایی نمی‌برد.

وی افزود: نگاهی به وضعیت کلی بازار در یک ماه اخیر نشان می‌دهد که رفتار دسته جمعی و هیجانات منفی در بورس، بیشتر ریشه در عواقب ناشی از جنگ بر اقتصاد کشورها دارد.

وی ادامه داد: بیشتر بورس‌های منطقه به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، در نتیجه طبیعی است که بازار در واکنش به این تنش مهم ریزش داشته باشد، آنچه که پذیرفته نیست، تزریق پول به بازار است. بورس با تزریق پول سرپا نمی‌شود. باید اجازه بدهند که واکنش‌ها به اتفاقات روند طبیعی خود را طی کند.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان