آغاز معاملات بورس با خروج پول حقیقی/ سایه ترس به بازار بازگشت

در آغاز معاملات امروز ۲۸فروردین ۱۴۰۳ برآیند خروج حقیقی‌ها به حدود ۱۷۰میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش اکونگار، بازار امروز با شروعی آرام کار خود را آغاز کرد. با وجود اینکه روز گذشته بورس با رشد بیش از 10هزار واحدی سرمایه‌گذاران را امیدوار به رونق کرده بود، اما زمزمه‌های اقدامات تلافی جویانه اسراییل و موضع گیری‌های جدید از ابتدای معاملات در بازار مشخص شده است. 

قرمزپوشی 75درصد نمادها در ابتدای معاملات امروز

معاملات امروز بازار سرمایه با چاشنی عرضه آغاز به کار کرده و حدود 75درصد نمادها قرمز پوش شده‌اند. البته نمادهای فملی، شپنا و نوری تا این لحظه توانسته‌اند 470 واحد رشد مثبت به بازار تزریق کنند. 

در حال حاضر حدود 7درصد بازار صف خرید و 38درصد در صف فروش قرار گرفته‌اند که ارزش صف‌های فروش حدود 650میلیارد تومان است. 

نقشه بازار

ترس سهامداران خرد از ریزش شاخص کل بیشتر شد؟

بررسی جریان معاملات تا لحظه این گزارش نشان می‌دهد که سایه ترس مجدد به بازار سرمایه بازگشته و احتمال خروج بیشتر حقیقی‌ها وجود دارد. با این حال قدرت عرضه‌ها نسبت به 2 روز گذشته بسیار ضعیف‌تر است و برآیند خروج حقیقی‌ها تا به این لحظه به 170میلیارد تومان رسیده است. 

در بیست دقیقه آغازین معاملات 150 میلیارد تومان پول خرد از بازار سرمایه خارج شده و حدود 700 میلیارد تومان معامله خرد هم صورت گرفته است. 

افزایش ارزش صف فروش

روند بازار نشان می‌دهد که ارزش صف فروش رو به افزایش بوده و به حدود 975 میلیارد تومان رسیده است. در برابر ارزش صف خرید روند کاهشی در پیش گرفته و ارزش آن حدود 92میلیارد تومان است. هم اکنون 40درصد بازار در صف فروش قرار گرفته و 533 نماد در محدوده قیمتی منفی 1درصد قرار گرفته‌اند. 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان