آمار پیشتازی صنایع در مصرف برق

بررسی آمار و ارقام مصرف برق در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، با وجود افزایش ۳.۳درصدی کل مصرف انرژی برق کشور، متوسط مصرف برق مشترکان خانگی به میزان ۲.۶‌درصد کاهش یافته است.

به گزارش اکونگار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ به طور کلی و براساس آمار و ارقام منتهی به سال ۱۴۰۱، در کشور ۳۹میلیون و ۶۲۰‌هزار مشترک برق وجود دارد که این رقم نسبت به آمار منتهی به سال ۱۴۰۰ افزایش ۲.۵درصدی داشته است. در این سال کل مصرف انرژی برق کشور بالغ بر ۳۱۶هزار و ۵۸۴میلیون کیلووات ساعت بود که نسبت به سال قبل ۳.۳۳‌درصد افزایش داشت.

در این بین بخش خانگی ۳۱درصد، بخش صنعت ۳۶.۵درصد، بخش عمومی ۹درصد، بخش کشاورزی ۱۴.۳درصد، بخش روشنایی معابر ۱.۶‌درصد و سایر مصارف نیز ۷.۶‌درصد از کل میزان برق مصرفی کشور را به خود اختصاص دادند. بر این اساس در سال ۱۴۰۱، بخش صنعت با ۳۶.۵‌درصد مصرف برق، بیشترین میزان مصرف برق کشور را به خود اختصاص داد. همچنین در این سال متوسط برق مصرفی هر مشترک خانگی ۳۱۰۶کیلووات بود که نسبت به سال قبل ۲.۶‌درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش در سال ۱۴۰۱ وزارت نیرو به ۱۵۷ روستای جدید شامل ۲۰۲۱ خانوار با صرف هزینه ۱۷۸۶ میلیارد ریال برق‌رسانی کرده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان