بیش از ۳ همت وام برای اشتغال روستاییان

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون، تسهیلات ۳۴ هزار میلیارد ریالی در طرح اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده و ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران؛ تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و حدود ۵۰ هزار نفر اشتغال زایی را نتیجه داده است.

 بانک توسعه تعاون همچنین تسهیلات به بانک‌های بخش کشاورزی و تعاونی‌های بخش کشاورزی از تبصره ۱۸ و منابع داخلی پرداخت می‌کند.  تکلیف بانک‌ها تخصیص ۱۵ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی است و بانک توسعه تعاون ۱۵ درصد تسهیلات را در بخش کشاورزی پرداخت کرده است.

محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن ابراز این موضوع که هدف تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور است، گفت:  بخش تعاون به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ باید به ۲۵ درصد از اقتصاد ملی برسد.

در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اقتصاد اقتصاد دولتی و شبه دولتی و ۲۰ درصد آن اقتصاد خصوصی و تعاونی است. سهم بخش تعاون در اقتصاد زیر ۵ درصد است، که البته این نشان‌دهنده ضعف اقتصاد تعاونی نیست بلکه به اقتصاد دولتی در گذشته بیشتر توجه شده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان