اعلام هدف از برگزاری رویداد «روز ملی تجارت الکترونیکی»

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با بیان اینکه رویداد «روز ملی تجارت الکترونیکی» با هدف رشد تجارت الکترونیکی و رفع مشکلات کسب‌وکارها برگزار می‌شود، گفت: با برگزاری این رویداد، جایگاه واقعی فعالان حوزه تجارت الکترونیکی به مردم جامعه و مسوولان شناسانده می‌شود تا به رشد این حوزه کمک کند.

به گزارش اکونگار به نقل از ایرنا؛ امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) ظهر روز شنبه در نشست خبری رویداد «روز ملی تجارت الکترونیکی» گفت: در سال گذشته تجارت الکترونیکی رشد ۴۸ درصدی داشته است. یکی از اهداف اصلی رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی، تجلیل و تشکر از کسب‌وکارهای دیجیتال است.

کلاهدوزان تاکید کرد: نیازهایی در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که بخشی از نیازها کاملا توسط شرکت‌های الکترونیکی قابل پوشش دادن است. این شرکت‌ها چابکی و شفافیت بیشتری دارند و به همین دلیل است که می‌توانند به شکل ویژه‌ای در رفع نیازها موثر باشند. یکی از برنامه‌های اصلی ما در این رویداد برگزاری نشست و امضای تفاهم‌نامه‌های مفید بین بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تشریح کرد: علاوه بر بخش دولتی و خصوصی، تصمیم داریم شبکه‌سازی بخش خصوصی را نیز در این رویداد داشته باشیم. این اکوسیستم از کسب و کارهایی با فعالیت‌های مختلف تشکیل شده و امیدواریم امسال بتوانیم این شبکه‌سازی بین این کسب‌وکارها را آغاز کنیم و آن را در قالب رویدادهای میانی دیگر در طول سال ادامه بدهیم.

او گفت: نشست دیگری که در این رویداد برگزار می‌شود، «نشست جوانه‌ها» نام دارد تا به این واسطه جوانان و دانش‌آموزان نیز بتوانند با اکوسیستم تجارت الکترونیکی آشنا شوند و در آن فعالیت کنند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: برگزاری پنل‌های تخصصی برای فعالان حوزه کسب‌وکار دیجیتال از دیگر بخش‌های این رویداد است تا آن‌ها بتوانند نیازها و درخواست‌های خود را به گوش مسوولان برسانند.

او تصریح کرد: حوزه تجارت الکترونیکی در سال‌های گذشته مغفول واقع شده است. سال گذشته ۱۸۰۰ همت گردش مالی این حوزه بوده ولی آنطور که باید به این بخش از اقتصاد کشور پرداخته نشده است. به دنبال این هستیم که جایگاه واقعی فعالان حوزه تجارت الکترونیکی برای مردم جامعه و مسوولان شناسانده شود تا هر چه سریع‌تر این بخش رشد کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: رشد تجارت الکترونیک، ایجاد اشتغال و اثرگذاری این بخش جز اهداف مهم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است که با برگزاری چنین رویدادهایی می‌توان با سرعت بیشتری به این اهداف دست یافت.

روز ملی تجارت الکترونیکی روز ۲۴ مهر با حضور مسوولان این حوزه و به میزبانی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان