صدرنشینی آسیا در فروش بیمه بدنه خودرو

۱۶ شرکت بیمه‌گر منتخب در نیمه نخست امسال بالغ بر ۴۶ هزار و ۹۸۵ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال بیمه بدنه خودرو صادر و در مقابل ۳۵ هزار و ۵۴۵ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده‌اند. به این ترتیب نسبت خسارت ۷۶ درصدی به ثبت رسیده و البته دست برتر را بیمه آسیا داشته است.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای بیمه؛ از کل بیمه نامه بدنه خودروی صادر شده توسط این ۱۶ شرکت، ۳۷.۴ درصد سهم بیمه آسیا، ۱۲.۷ درصد سهم بیمه دانا، ۱۰.۳ درصد سهم بیمه پارسیان و ۹.۴ درصد سهم بیمه البرز بوده است. ۲ شرکت بیمه کوثر و پاسارگاد هم سهم بالای ۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

بالاترین رشد فروش در رشته بدنه خودرو در ۶ ماه نخست امسال را شرکت بیمه ما با ۱۱۶ درصد و پس از آن بیمه کوثر با ۹۷ درصد ثبت کرده‌اند.

از کل خسارت پرداخت شده در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ در رشته بیمه بدنه بین بیمه‌گران منتخب به بیمه آسیا با ۳۳.۵ درصد، بیمه دانا با ۱۵.۵ درصد، بیمه پارسیان با ۱۰.۴ درصد و بیمه البرز با ۹.۳ درصد اختصاص داشته است.

نکته قابل تامل اینکه سهم بیمه بدنه خودرو از پرتفوی بیمه‌گران یادشده نشان می‌دهد که ۱۴ درصد از کل فروش بیمه آسیا به رشته بدنه خودرو اختصاص داشته و سهم این رشته در سبد فروش بیمه پارسیان ۸ درصد، بیمه ملت ۷ درصد و بیمه نوین هم ۶ درصد بوده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان