تراز بیمه پاسارگاد در نیمه نخست امسال

تزار بیمه پاسارگاد در نیمه نخست امسال با جهش ۲۰۶ درصدی مواجه شد و نکته بارز در عملکرد این بیمه‌گر سهم ۵۲ درصدی بیمه زندگی از حق بیمه تولیدی ۶۲ هزار و ۳۲۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریالی است که نشان می‌دهد بپاس همچنان در رشته بیمه زندگی پیشتاز است که بیانگر استمرار و استحکام سودسازی می‌تواند قلمداد شود.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای بیمه؛ فروش بیمه پاسارگاد در شهریور امسال با رشد ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال رسیده و این بیمه‌گر در همین مدت بالغ بر ۳ هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال خسارت پرداخت و تراز مثبت ۱۹۶ درصدی را ثبت کرده است.

درآمد بپاس از محل فروش بیمه‌نامه در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی ۵۴ درصدی مواجه شده و به رقم ۶۲ هزار و ۳۲۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال رسیده که با احتساب بالغ بر ۲۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال هزینه خسارت ناخالص، این بیمه‌گر به تراز مثبت ۱۹۶ درصدی دست یافته است.

۵۲ درصد از کل فروش نیمه نخست امسال بیمه پاسارگاد به رشته بیمه زندگی اختصاص داشته و سهم رشته بیمه درمان تنها ۱۳ درصد، بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین ۱۷ درصد، بیمه مسئولیت ۵ درصد، بدنه خودرو ۴ درصد و بقیه هم سهم دیگر رشته‌ها بوده است. سهم بیمه زندگی از خسارت بیمه پاسارگاد ۳۲ درصد، درمان ۲۴ درصد، ثالث و حوادث سرنشین ۲۹ درصد، بدنه خودرو ۱۱ درصد بوده است.

بیمه پاسارگاد با سرمایه ثبت شده بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریالی، به تازگی را تصمیم هیات مدیره قرار است سرمایه خود را به ۱۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش دهد که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها با هدف بالابردن نسبت توانگری مالی، حفظ مجوز قبولی اتکایی، افزایش ضریب نگهداری شرکت انجام خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان