رشد پرداخت تسهیلات به بخش تعاون در دولت سیزدهم

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در حوزه تعاونی‌‌‌ها بیشتر از ١٠ سال گذشته، تسهیلات به بنگاه‌‌‌های خرد و کلان بخش تعاون پرداخت کردیم و این بانک توانسته با رویکرد دولت سیزدهم به تعاون‌‌‌گران خدمت کند.

به گزارش اکونگار، محمد شیخ حسینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این بانک انحراف تسهیلات ندارد و زمینه این را دارد که به عنوان بانک اسلامی فعالیت کند. وی افزود: در دولت سیزدهم و در بخش تعاونی‌‌‌ها بیش از ١٠ سال گذشته، تسهیلات پرداخت کردیم که البته سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی ۴ تا ۵‌درصد است که ظرفیت افزایش این سهم وجود دارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: این بانک در راستای سیاست‌‌‌های اصل ۴۴ قانون اساسی برای حمایت از بخش تعاون تشکیل شده و تعاون‌گران دغدغه‌‌‌های زیادی داشتند.

حسینی افزود: نقش اصلی توسعه را تامین مالی و سرمایه‌گذاری ایفا می‌‌‌کند و مهم‌ترین وظیفه‌‌ برعهده تعاون‌‌‌گران، کمک به تحقق سهم ٢۵ درصدی اقتصاد است.

وی با بیان اینکه سرمایه بانک توسعه تعاون به ۶‌هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان رسیده است، گفت: این منابع از محل تجدید ارزیابی‌‌‌ها و سهام واگذار شده دولت است تا به تعاون گران تسهیلات پرداخت شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه دولت انتظاراتی از تعاون‌‌‌گران دارد گفت: در دهه گذشته نیز مسائل در حوزه کلان شبکه بانکی بود و بانک نتوانست مسوولیت اصلی خود را ایفا کند. این بانک در گذشته برنامه‌‌‌ای برای توسعه بخش تعاون نداشت و اوج زیان‌‌‌دهی این بانک در سال‌‌‌های ٩٢ تا ٩٨ صورت گرفته که بیش از یک‌هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان بود اما از سال ١۴٠٠ به مرحله سوددهی رسیده است.

شیخ حسینی تاکید کرد: در دولت سیزدهم به واسطه رویکرد دولت و نگاه رئیس جمهور، برنامه‌‌‌های خوبی برای بانک رخ داده است. وی با اشاره به سند توسعه بخش تعاون گفت: اجماعی در مجلس و بخش تعاون اتفاق افتاده که در تب‌‌‌وتاب توسعه این بخش است و بانک برنامه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای را در نظر گرفته است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان