اولتیماتوم سازمان حمایت به مراکز عرضه لاستیک

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر ضرورت رعایت قیمت‌های مصوب لاستیک در تمامی مراکز عرضه تاکید کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط عمومی رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد وضعیت بازار لاستیک گفت: حسب تمهیدات کارگروه تنظیم بازار و جلسات منعقده با تولید کنندگان در جهت تنظیم بازار تایر، اقدامات لازم در خصوص اعلام سبدهای ویژه توزیع تایر پر مصرف توسط کارخانجات تولید تایرانجام شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش تعرفه واردات از ۳۲ به ۱۰ درصد اقدامات اجرایی لازم نیز توسط وارد کنندگان برای عرضه مکفی کالا در سطح بازار صورت گرفته و هم اکنون نیز شاهد روند کاهشی قیمت در سطح عرضه هستیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین گفت: با توجه به اینکه برخی افراد سودجو با تفسیر غلط از مصوبات اخیر بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می‌توانند این کالا را گران‌تر بفروشند، چنین موضوعی متصور نیست و تاکید مصوبات صادره بر به تعادل رساندن بازار است.

شایان ذکر است تمامی فعالان حوزه تولید و توزیع موظف هستند اطلاعات فروش خود را در سامانه‌های مرتبط وزارت صمت مانند: سامانه جامع تجارت و... ثبت نمایند، تا در صورت مراجعه بازرسان، موضوع به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی نگردد.ضمنا لازم به ذکر است کلیه مراکز عرضه و توزیع موظف هستند قیمت‌های مصوب را که در سامانه 124 اطلاع‌رسانی شده است، رعایت کنند.

ضمن اینکه هموطنان گرامی در صورت خرید با قیمت‌های بالاتر می‌توانند نسبت به ثبت و پیگیری شکوائیه خود از طریق تلفن 124، سامانه‌های مربوطه، مراجعه به بازرسی اصناف و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان