سهم ۱۲۸دقیقهای هر تهرانی از خاموشی کل سال
بررسی آمار شرکت توزیع برق تهران بزرگ نشان میدهد هر تهرانی به طور متوسط ۱۲۸ دقیقه در سال خاموشی دارد.
بر اساس کارنامه عملکردی این شرکت در سال 1403، درصد بهرهوری انرژی در 6 سال منتهی به 1403 در این شرکت کاهشی بوده است؛ این شاخص عملکردی از بیش از 97 درصد در سال 1398 به حدود 94 درصد در سال 1403 کاهش یافته است.
به این دلیل برق تهرانیها بیش از ۲ساعت قطع میشود
همچنین شاخص عملکردی مهم دیگری که در این کارنامه بهچشم میخورد، متوسط میزان خاموشیها نسبت به هر مشترک در تهران است. در سال 1403 متوسط زمان خاموشی به ازای هر مشترک در تهران 128 دقیقه بوده است؛ بهعبارتی هر تهرانی در این سال بیش از 2 ساعت خاموشی را متحمل شده است.
اگرچه هنوز آمار عملکردی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در سال 1404 بهصورت عمومی اطلاعرسانی نشده، اما با توجه به اینکه در سال گذشته شاهد آغاز محدودیتها و خاموشیهای خانگی از میانه فروردینماه بودهایم، بهنظر میرسد میزان متوسط آمار خاموشی به ازای هر مشترک در تهران در سال قبل صعودی بوده باشد.