شرط دریافت وام ۴۴۰ میلیونی ازدواج در ۱۴۰۲

وام ازدواج ۱۴۰۲ با مهلت بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود و متقاضیان باید علاوه بر اصل پول، اقساط را با کارمزد چهاردرصدی تسویه کنند.

به گزارش اکونگار به نقل از فرارو؛ وام ازدواج ۱۴۰۲ با مصوبه مجلس به ۱۸۰ میلیون تومان به‌ازای هر نفر افزایش پیدا کرد. این حداقل رقم قابل پرداخت به متقاضیان است که در صورت اقدام همزمان زن و شوهر به ۳۶۰ میلیون تومان خواهد رسید. مانند چند سال اخیر به‌منظور تشویق ازدواج در سنین پایین، به دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد. اگر اگر مرد بالای ۲۵ سال داشته باشد و دختر زیر ۲۳ سال، به آن‌ها ۴۰۰ میلیون وام تعلق می‌گیرد. حالت سومی هم درمیان است؛ اگر زن و شوهر هر دو چنین وضعیتی داشته باشند، ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وام ازدواج ۱۴۰۲ با مهلت بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود و متقاضیان باید علاوه بر اصل پول، اقساط را با کارمزد چهاردرصدی تسویه کنند. قسط وام ازدواج ۱۴۰۲ با رقم ۱۸۰ میلیون، به این ترتیب ماهی یک میلیون و ۶۳۶ هزار تومان و با رقم ۲۲۰ میلیون، ماهی دو میلیون محاسبه می‌شود. به‌جز ۱۰ ماه که به‌خاطر همان کارمزد به‌طور ویژه محاسبه می‌شود و ممکن است به هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۲، با کارمزد چهار درصد و مهلت بازپرداخت ۱۰ ساله ظرف ۱۲۰ ماه پرداخت می‌شود. دریافت‌کنندگان وام ۱۸۰ میلیون تومانی به این ترتیب باید ماهی یک میلیون و ۶۳۶ هزار تومان قسط بدهند. کارمزد چهار درصدی در طول ۱۲۰ ماه سرشکن می‌شود تا متقاضیان ۱۰ قسط را با رقم بالاتری به بانک پس بدهند. به‌عنوان مثال اولین قسط وام ۱۸۰ میلیونی، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. اولین قسط سال دوم، به شش میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌رسد.

قسط وام ازدواج ۱۴۰۲، با رقم ۱۸۰ میلیون تومان، در ابتدای سال سوم پنج میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و در ابتدای سال چهارم معادل پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان خواهد بود. در ابتدای سال پنجم باید چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تومان قسط بدهید و سال ششم با پرداخت قسط سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی آغاز خواهد شد.

قسط وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی در ابتدای سال هفتم، دو میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است. در ابتدای سال هشتم، باید دو میلیون ۱۶۰ هزار تومان در ابتدای سال نهم باید یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان قسط بدهید. قسط اول در دهم، یعنی سال ۱۵۰۲، به ۷۲۰ هزار تومان می‌رسد که با توجه به تورم می‌شود حدس زد، پول خردی بیش نخواهد بود. به‌جز این ۱۰ قسط که استثنا هستند، باقی اقساط در طول مدت ۱۰ سال بازپرداخت وام ۱۸۰ میلیون تومانی همان‌طور که گفتیم یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۶۴ تومان است. اگر زن و شوهر دوتایی با هم برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند و روی هم ۳۶۰ میلیون دریافت کنند، ضربدر دو می‌شود. یعنی در ماه‌های عادی باید حدود سه میلیون و ۲۷۳ تومان قسط بدهید.

وام ازدواج سال ۱۴۰۲، حداقل ۱۸۰ میلیون و حداکثر ۲۲۰ میلیون به‌ازای هر نفر ارزش دارد. طبق قانون بازپرداخت وام ازدواج با کارمزد چهار درصدی انجام می‌شود و دریافت‌کنندگان ۱۰ سال یا معادل ۱۲۰ ماه برای پرداخت اقساط فرصت خواهند داشت. در صورت اقدام همزمان زن و شوهر به هر دوی آن‌ها حداقل ۳۶۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد. اگر یکی از آن‌ها مشمول قانون جوانی جمعیت شود، ۴۰۰ میلیون وام ازدواج می‌گیرند و اگر عروس زیر ۲۳ سال و داماد کمتر از ۲۵ سال سن داشته باشند، سقف وام ازدواج سال ۱۴۰۲، یعنی ۴۴۰ میلیون تومان را دریافت می‌کنند

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۲، با کارمزد چهار درصد و مهلت بازپرداخت ۱۰ ساله ظرف ۱۲۰ ماه پرداخت می‌شود. دریافت‌کنندگان وام ۲۲۰ میلیون تومانی به این ترتیب باید ماهی دو میلیون قسط بدهند. کارمزد چهار درصدی در طول ۱۲۰ ماه سرشکن می‌شود تا متقاضیان ۱۰ قسط را با رقم بالاتری به بانک پس بدهند. به‌عنوان مثال اولین قسط وام ۲۲۰ میلیونی، هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود. اولین قسط سال دوم، به هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می‌رسد.

قسط وام ازدواج ۲۲۰ میلیونی در ابتدای سال سوم، هفت میلیون و ۴۰ هزار تومان خواهد بود. قسط اول سال چهارم معادل شش میلیون و ۱۶۰ هزار تومان و قسط اول سال پنجم، به پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می‌رسد. موقع پرداخت قسط اول سال‌های ششم و هفتم باید به‌ترتیب چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان به حساب بانک بریزید.

قسط وام ازدواج ۲۲۰ میلیون تومنی در ابتدای سال هشتم دو میلیون و ۶۲۰ هزار تومان خواهد بود. سال نهم با پرداخت قسط یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومانی شروع می‌شود و در ابتدای سال دهم باید ۸۸۰ هزار تومان قسط بدهید. درباره سال ۱۵۰۲ حرف می‌زنیم، سالی که با توجه به تورم، رقم ۸۸۰ هزار تومانی احتمالا پول خرد خواهد بود.

قسط وام ازدواج ۲۲۰ میلیونی به‌جز این ۱۰ ماه، دو میلیون تومان است. اگر زن و شوهر دوتایی مشمول دریافت این رقم شده باشند و روی هم ۴۴۰ میلیون وام ازدواج بگیرند، در ماه‌های عادی چهار میلیون قسط می‌دهند و رقم قسط اولشان، به ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بیشتر بدانید | تسهیلات ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از روز اول فروردین ۱۳۹۷ ثبت شده و تا الان وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. شرط سنی در قوانین پرداخت وام ازدواج قید نشده؛ به‌عنوان مثال امسال ۹۱۴ فقره وام به افرادی با سن بالای ۵۰ سال پرداخت شده که ۲۹۶ نفر آن‌ها بیش از ۶۰ سال سن داشتند. اگر در ازدواج (یا ازدواج‌های) قبلی وام دریافت نکرده باشید، در سال جدید می‌توانید ثبت‌نام کنید. همچنین اگر قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، اما به هر دلیل تا الان وام نگرفته‌اید، می‌توانید به‌خاطر دریافت رقم بیشتر ثبت‌نام قبلی را کنسل کرده و از نو اقدام کنید. در این صورت عوض ۱۲۰ میلیون، ۱۸۰ میلیون وام ازدواج می‌گیرید

ثبت‌نام وام ازدواج بدون مراجعه به بانک‌ها انجام می‌شود. معمولا رقم جدید در اواخر اسفند اعلام می‌شود و همراه مصوبه مجلس درباره بودجه نهایی خواهد شد. ثبت‌نام در نیمه دوم سال جدید انجام می‌شود. تجربه سال‌های گذشته می‌گوید ثبت‌نام وام ازدواج ۱۸۰ میلیونی و ۲۲۰ میلیونی، به احتمال زیاد در نیمه دوم فروردین سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند از اریبهشت‌ماه روی آن حساب باز کنند.

ثبت‌نام وام ازدواج در سامانه ve.cbi.ir انجام می‌شود و حداقل در شروع کار، نیازی نیست حضوری به بانک بروید. در فرآیند ثبت‌نام متقاضیان می‌توانند بین بانک‌های عامل، یکی را انتخاب کنند. خود سامانه توصیه می‌کند بانکی را انتخاب کنید که امکان تامین ضامن را داشته باشید. این پیام یعنی قبل از انتخاب بانک عامل از شرایط بانک برای اخذ ضامن اطلاع پیدا کنید تا فرآیند دریافت تسهیلات برای شما تسهیل شود. بانک مرکزی می‌گوید منابع بانک‌های عامل برای پرداخت وام ازدواج از سوی بانک مرکزی در هفته اول هر ماه شارژ می‌شود. هر بانکی بسته به تعداد ثبت‌نام‌هایی که دریافت می‌کند، سهمیه می‌گیرد. به‌این ترتیب انتخاب مجدد آن‌ها به عنوان بانک‌عامل پرداخت وام ازدواج در اوایل ماه بعد و پس از شارژ شدن سهمیه آن‌ها برای متقاضیان امکان‌پذیر خواهد بود، اما گاهی ممکن است با درخواست بانک‌هایی که سهمیه آن‌ها برای پرداخت وام ازدواج به پایان رسیده است، بانک مرکزی پیش از ابتدای ماه با درخواست آن‌ها موافقت کند و با تمدید سهمیه برای پرداخت وام ازدواج بتوان آن‌ها را در سامانه به عنوان بانک عامل انتخاب کرد.

متقاضیانی که پیش از سال ۱۴۰۲ برای دریافت وام ازدواج روی سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و پیش از تشکیل پرونده به‌هردلیلی هنوز موفق نشده‌اند وام بگیرند، می‌توانند درخواست خود را کنسل کرده و از نو درخواست خود را ثبت کنند. در این صورت عوض وام ۱۲۰ میلیون امسال، مشمول وام ازدواج ۱۴۰۲ می‌شوید.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان