نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صادرات صنعت نساجی حدود ۲۰۰ میلیون دلار است

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر صادرات صنعت نساجی حدود ۲۰۰ میلیون دلار است در حالی که با تامین سرمایه در گردش این حوزه می‌توان صادرات صنعت نساجی را به یک میلیارد دلار رساند.

به گزارش اکونگار به نقل از خانه ملت؛ علی جدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مشکلات صنعت نساجی، گفت: با وجود اینکه صنعت نساجی، چرم، پوشاک، کیف و کفش بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد می‌کنند، به گونه‌‌‌ای که حدود ۱۶‌درصد اشتغال کشور مربوط به این صنایع است و بیشتر سرمایه‌گذاری انجام گرفته در این حوزه از سوی بخش خصوصی انجام گرفته اما متاسفانه به این صنایع بی‌‌‌توجهی می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: در وزارت صمت ساختار مناسبی برای حمایت از صنعت نساجی تعریف نشده است و فقط یک مدیرکل برای این حوزه در نظر گرفته شده باید به این نکته نیز توجه کرد که مدیرعامل نیز قدرت چندانی برای پیگیری امور ندارد.

او جلوگیری از قاچاق پوشاک را یکی از راهکارهای حمایت از صنعت نساجی دانست و اضافه کرد: قاچاق پوشاک استوک از کشورهای اروپایی یا پوشاکی که در دوران شیوع کرونا خریداری نشده و اکنون به صورت کیلویی وارد کشور می‌شود، موجب آسیب به صنعت نساجی شده از سوی دیگر از آنجاکه این کالاها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، تعرفه واردات پرداخت نمی‌‌‌کنند بنابراین ارزان‌تر از اجناس داخلی می‌‌‌شوند بنابراین رقابت با این کالاها برای تولیدکنندگان داخلی با مشکلاتی روبه‌رو است.

جدی با بیان اینکه صنعت نساجی ظرفیت صادراتی بسیار خوبی دارد و باید با تامین نقدینگی از صادرات بیشتر آن حمایت کرد، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی این حوزه تامین نقدینگی است؛ با وجود اینکه با تامین منابع محدود می‌توان بستر رونق این صنعت را فراهم کرد اما اعتبارات لازم تامین نمی‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان