صادرات ۵ میلیارد دلار کالا از گمرهای خوزستان

ناظر گمرک‌های خوزستانخوزستان از صادرات ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان در ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳‌ درصد رشد داشته است.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای اقتصاد؛ بهروز قره‌‌‌بیگی، ناظر گمرک‌های در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: ارزش وزنی این میزان صادرات ۱۳ میلیون و ۸۰۲‌هزار تن است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵‌درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ناظر گمرهای خوزستان درباره عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان تصریح کرد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهم‌ترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند. 

قره‌‌‌بیگی اظهار کرد: کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند. 

او در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان نیز گفت: میزان واردات گمرکات استان خوزستان در ۱۰ ماه امسال، ۱۵ میلیون و ۵۵۸‌ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرهای خوزستان در پایان درباره درآمدهای وصولی گمرکات استان گفت: میزان درآمد وصولی گمرکات خوزستان در این مدت ۱۰۵‌ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳‌درصد رشد داشته است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان