بیداد بیکاری در کرمانشاه/ از هر ۱۰ نفر فقط دو نفر کار پیدا می‌کنند

استان «کرمانشاه» با ثبت نرخ بیکاری ۱۷.۴درصدی، بیشترین سطح این رقم را در بازه زمانی بررسی شده داشته است. این رقم نشان می‌دهد که در استان کرمانشاه از هر ۱۰ فرد جویای کار تقریبا دو نفر موفق به پیدا کردن یک کار شده‌اند.

به گزارش اکونگار، دولت در آمارهای دو ساله خود روی کاهش بیکاری و افزایش اشتغالزایی در کشور تاکید دارد، درحالی که سال 1400 نرخ بیکاری در کشور بیش از 11درصد بود، بیش از 25درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با معضل بیکاری رو به رو بودند. رشد بیکاری در میان جوانان تحصیل کرده یکی از چالش‌های مهم بازار کار است که برنامه‌های دولت برای حل این مشکل هم نتیجه بخش نبوده است. 

آخرین وضعیت بیکاری در ایران / نرخ بیکاری بانوان چند درصد است؟

به روایت مرکز آمار ایران، اهم شاخص‌های بازار کار در سال ۱۴۰۲ ثبت نرخ بیکاری به ۸.۱ درصد، کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، کاهش ۰.۸ درصدی اشتغال ناقص، کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری جوانان، کاهش نرخ بیکاری در ۲۵ استان کشور، خالص اشتغال ایجادی ۷۸۰ هزار نفر و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی به ۴۱.۳ درصد بوده است.

نرخ بیکاری 15استان بیشتر از میانگین کل کشور است

به گزارش اعتماد، در زمستان 1402، نرخ بیکاری در 15 استان کشور بیشتر از میانگین کل کشور بوده است. استان «کرمانشاه» با ثبت نرخ بیکاری 17.4درصدی، بیشترین سطح این رقم را در بازه زمانی بررسی شده داشته است. این رقم نشان می‌دهد که در استان کرمانشاه از هر 10 فرد جویای کار تقریبا دو نفر موفق به پیدا کردن یک کار شده‌اند.

در این فهرست پس از کرمانشاه، استان‌های «کردستان»، «اردبیل»، «لرستان»، «خوزستان»، «سیستان و بلوچستان»، «گلستان»، «خراسان شمالی»، «هرمزگان» و «کرمان» با نرخ بیکاری بیشتر از 10درصد قرار گرفته‌اند. در باقی استان‌های کشور این رقم کمتر از 10درصد گزارش شده است. «خراسان جنوبی» با کسب نرخ بیکاری 5درصدی و «قزوین» با قرارگیری بر پله 4.7درصدی کمترین نرخ بیکاری را در آخرین فصل از سال گذشته تجربه کرده‌اند.
از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان