انحصار شرکت نفت مانع توسعه این صنعت شده است

اسحاق جهانگیری معاول اول دولت حسن روحانی، نسبت به واگذاری میادین نقت به مجموعه دیگر واکنش نشان داده بود و آن را خلاق قانون اساسی قلمداد کرده بود. در پاسخ، معاون سرمایه گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی جوابی عجیب داد

به گزارش اکونگار، به نقل از چند ثانیه، معاون سرمایه گذاری و تامین مالی صندوق توسعه ملی در پاسخ به اسحاق جهانگیری که از واگذاری میادین نفت به مجموعه دیگر به دلیل نقض قانون اساسی و منافع ملی انتقاد کرده بود، گفت: قرار بود نفت از انحصار شرکت ملی نفت خارج شود، سایر مجموعه‌ها وارد این حوزه شوند و حوزه نفت در کشور رقابتی شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و عملا نفت ملی نشده است.

 خیز پتروشیمی تندگویان برای خرید بخشی از سهام صدف خلیج فارس

تمامی فعالیت‌های اجرایی شرکت ملی نفت توسط صندوق بازنشستگی نفت صورت می‌پذیرد که زیرمجموعه شرکت ملی نفت است و این یعنی انحصار.

در بحث تخصیص بودجه دستگاه‌ها و سازمان‌ها طبق قانون اساسی، بودجه باید بر اساس خزانه تقسیم‌شود اما شرکت ملی نفت ۱۴.۵ درصد از فروش نفت را از آن خود می‌کند و این موضوع نشان از انحصار طلبی این شرکت دارد.

در حالیکه کشورهای همسایه در حال افزایش تولید و استخراج می‌باشند، شرکت ملی نفت ایران با انحصارطلبی مانع از افزایش تولید نفت ایران شده است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان