کمبود نقدینگی نفس تولید را برید/ ظرفیت های تولید نزولی است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: فعالان اقتصادی احساس می‌کنند دولت می‌خواهد مشکلات کمبود نقدینگی و کسری بودجه را از محل سیاست‌های اقتصادی انقباضی که به صنعت ضربه می‌زند، حل و فصل کند؛ در حالیکه اکنون نفس تولید به شماره افتاده و کمبود نقدینگی در پایان سال؛ تولید را با سختی های بسیار مواجه ساخته است.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادآنلاین، علی نقیب، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مورد معضلات تولیدکنندگان در انتهای سال ۱۴۰۲  گفت: تولیدکنندگان با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک‌ها دچار مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش هستند و بسیاری از ظرفیت‌های تولیدی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث ارز است؛ تولیدکننده طولانی مدت در صف تخصیص ارز قرار می‌گیرد، مواد اولیه دیر می‌رسد و در نهایت کالا ناقص می‌ماند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: از آن طرف نرخ ارز نیمایی مشخص نیست، وقتی می‌گویند از ارز حاصل از صادرات بگیرید، هم بحث رانت پیش می‌آید و هم نرخ‌های متفاوتی از ارز بیان می‌شود.

نقیب تصریح کرد: فعالان اقتصادی احساس می‌کنند که دولت می‌خواهد مشکلات کمبود نقدینگی و کسری بودجه را از محل سیاست‌های اقتصادی انقباضی که به صنعت ضربه می‌زند، دربیاورد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان