دولت تصدی‌گری در فعالیت‌ها و معاملات اقتصادی را به حداقل برساند

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید تصدیگری در فعالیت ها و معاملات اقتصادی را به حداقل برساند و میدان کار و فعالیت را برای بخش خصوصی باز کند.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادآنلاین؛ حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تفاهم نامه ای که فی مابین این فدراسیون و انجمن متخصصان صنایع نفت، پتروشیمی و برق فدراسیون روسیه در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه به امضا رسید، گفت: در مذاکرات و تفاهم با روس‌ها به دنبال ورود به بخشی از بازار بزرگ انرژی روسیه و همکاری مشترک با شرکت های روسی در بازارهای ثالث هستیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران افزود: روس ها اگر به آنچه می گویند و متعهد می شوند عمل کنند، امکان انتقال دانش فنی و فناوری مورد نیاز در زمینه انرژی و دستیابی به بازارهای بین المللی فراهم می شود.

وی یکی از ملزومات پویایی بخش خصوصی در بازارهای صادراتی انرژی را پشتیبانی دولت ذکر کرد و  گفت: دولت حمایتی که بخش خصوصی برای کسب جایگاه و موفقیت در بازارهای هدف نیاز دارد، به عمل نمی آورد.

حمیدرضا صالحی

رئیس هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی خاطرنشان کرد: دولت باید تصدیگری در فعالیت ها و معاملات اقتصادی را به حداقل برساند و میدان کار و فعالیت را برای بخش خصوصی باز کند.  

وی ضمن قیاس حمایت های دولتی از بخش خصوصی در ایران و ترکیه، گفت: موفقیت ترک ها در صادرات اتفاقی نیست و فعالان اقتصادی ترکیه از پشتیبانی تمام قد دولت برخوردارند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان