حمایت‌ ناچیز دولت از تشکل‌های خصوصی

رئیس هیئت مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: بدون شک حمایت‌ دولت از ما و بسیاری از تشکل‌های خصوصی به اندازه نیست و ما اگر بخواهیم خودمان را با تشکل‌های همسو مثلا در کشوری چون ترکیه مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که اصلا حمایت نمی‌شویم.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، حمیدرضا صالحی گفت: اگر طبق مذاکرات صورت گرفته با روس‌ها و مفادی که در تفاهم‌نامه قید شده آنها بتوانند بخشی از بازارهایی که دارند در اختیار ما قرار دهند و در بازارهای ثالث نیز حضور مشترکی با ما داشته باشند بدون شک رونق خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی ما در حوزه نفت و انرژی فراهم خواهد شد.

d1737158t12841242webb

وی درباره امضای تفاهم‌نامه با روس‌ها در بخش انرژی اظهار داشت: ما در این تفاهم‌نامه قصد داریم که ظرفیت‌های خودمان را به لحاظ فنی، تکنولوژی و حوزه‌هایی همچون نفت، گاز و برق تجدیدناپذیر که در آن فعال هستیم به طرف روسی معرفی کنیم چراکه تمام تلاش خودمان را برای ارائه بهترین متریال و خدمات در این حوزه‌ها جمع‌آوری کردیم و در حال حاضر زمان ارائه این خدمات از طریق کشورهایی چون روسیه به بازارهای جهانی فرا رسیده است.

صالحی افزود: اگر طبق مذاکرات صورت گرفته با روس‌ها و مفادی که در تفاهم‌نامه قید شده آنها بتوانند بخشی از بازارهایی که دارند در اختیار ما قرار دهند و در بازارهای ثالث نیز حضور مشترکی با ما داشته باشند بدون تردید رونق خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی ما در حوزه نفت و انرژی فراهم خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران با بیان اینکه بیش از ۷ هزار بنگاه اقتصادی در کشور ما در حوزه انرژی فعال هستند تصریح کرد: این نهادها نیاز به پشتوانه برای حضور در بازارهای خارجی دارند چراکه رویکردها و اهداف آنها در داخل کشور اشباع شده و باید به سمت بازارهای جهانی حرکت کنند از این رو اگر روس‌ها همانطور که در حرف متعهد شدند در عمل نیز همراه ما باشند ما می‌توانیم در جهت انتقال تکنولوژی و دانش فنی همراه آنها باشیم تا بتوانیم در حوزه انرژی در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در برخی از حوزه‌ها مثل LNG و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و بخاری از توانمندی روس‌ها استفاده کنیم که امیدواریم در قالب این تفاهم‌نامه این اهداف محقق شود.

صالحی تاکید کرد: ما باید در عرصه انرژی قطعا بین‌المللی شویم تا بتوانیم سهم بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشیم از این رو یکی از بخش‌های فعالیت ما در این راستا کار با روس‌ها است که ما امیدواریم بتوانیم با توجه به رویکردهای دو کشور در این زمینه موفق باشیم.

وی درباره میزان حمایت دولت از بخش خصوصی و به خصوص این تشکل در جهت پیشبرد اهدافش گفت: بدون شک حمایت‌ دولت از ما و بسیاری از تشکل‌های خصوصی به اندازه نیست و ما اگر بخواهیم خودمان را با تشکل‌های همسو مثلا در کشوری چون ترکیه مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که اصلا حمایت نمی‌شویم.

هدف از امضای تفاهم‌نامه با روس‌ها در بخش انرژی چیست؟

رئیس هیئت مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران بیان داشت: بدون تردید اگر ما مورد حمایت جدی و موثر قرار نگیریم این روند باعث می‌شود که نتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم بنابراین دولت باید در معاملات اقتصادی حضور خود را حداقلی کرده و روی بخش خصوصی حساب ویژه‌ای باز کند تا درآمدهای صادراتی کشور افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اینکه بخش خصوصی در شرایط امروز جایگاه و نقش آنچنانی در پروژه‌های کشور ندارند شایسته بخش خصوصی نیست از این رو‌ اگر دولت در جهت تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی گام بردارد خیلی زودتر به نتایج و اهداف خود در بخش اقتصاد خواهد رسید.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان