وعده وزیر صمت برای حمایت از بخش خصوصی/تعهدات ارزی صادرکنندگان رفع می‌شود؟

وزیر صمت اعلام کرد: تلاش دارم ارتباط خود و مجموعه وزارت صمت را با بخش خصوصی و با نهادهای مرتبط با بخش خصوصی تقویت کنم.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا،  عباس علی آبادی افزود: در چهارچوب اختیارات وزارتخانه به مشکل رفع تعهدات ارزی را برای صادرکنندگان رسیدگی می کنیم اما هنوز نمی توان نتیجه قطعی در این باره اعلام کرد. 

وزیر صمت تصریح کرد: به باور من مشکل تعهدات ارزی می تواند به نفع صادرکنندگان رفع شود. سیاست وزارت صمت توسعه صادرات و مثبت کردن تراز تجاری کشور است. 

علی آبادی همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فرمایش ایشان اینست که کار به بخش خصوصی واگذار شود و دولت نقش نظارتی داشته باشد متاسفانه الان در همه جا این گونه نیست و در بخشی نقاط نقش اول را دولت در اختیار گرفته است.

وی در نهایت تصریح کرد: ما یک ملت هستیم فارغ از بخش خصوصی و دولتی و در این دوره وزارت صمت با تمام وجود در کنار اتاق است. من آقای فولادگر معاون خود را مسئول ارتباط اتاق بازرگانی با وزارتخانه می‌کنم. 

وزیر صمت خاطرنشان کرد: تجارت باید توسعه یابد ما با اوراسیا و سوریه تجارت آزاد داریم اما اجرا نمی شود چون نیاز به اصلاحاتی دارد. در موضوع تهیه سند راهبردی در تولید داخل هم از نظرات اعضای اتاق استفاده خواهیم کرد. 

علی آبادی در نهایت بر توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: صادرات را باید توسعه داد چون ناترازی صادرات ما به ویژه در تجارت با برخی کشورها شدید است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان