سخنگوی دولت نحوه افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد

سخنگوی دولت امروز، نحوه افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش «اکونگار»، بر اساس روال مرسوم هر ساله، شورای عالی کار باید در آذرماه هر سال جلسه تعیین مزد کارگران را برگزار کند. درحالی که حقوق کارگران در سال 1402 یکی از چالش‌های اصلی کمیته مزد بود، اما دولت به وعده خود عمل نکرد و ترمیم مزد کارگران در سال 1402 به دسته خلف وعده‌های دولت پیوست. 

برگزاری اولین جلسه کمیته مزد

پس از مدت‌ها انتظار روز دوشنبه اولین جلسه کمیته مزد برای تعیین تکلیف دستمزد کارگران در سال 1402 برگزار شد. درحالی که در این جلسه توافقی درمورد میزان افزایش حقوق کارگران صورت نگرفت، اما نمایندگان کارگری مخالف پیشنهاد دولت بودند. 

مسکن کارگران

مخالفت با مزد منطقه‌ای در جلسه کمیته مزد

پس از پایان جلسه کمیته مزد در روز دوشنبه، محسن باقری، نماینده کارگران در کمیته دستمزدِ ذیل شورای عالی کار، درباره کمیته مزد گفته است:در جلسه ای که برگزار شد به موضوع مزد منطقه‌ای بنا بر پیشنهاد وزارت اقتصاد پرداخته شد، نمایندگان کارگری کمیته دستمزد و همچنین نماینده تامین اجتماعی با استقرار مزد منطقه‌ای به دلایل بسیار مخالفت کردند.

تایید افزایش سن بازنشستگی در شورای نگهبان

در هیاهوی تعیین دستمزد کارگران برای سال 1403 سخنوی شورای نگهبان در نشست خبری خود اعلام کرد که افزایش سن بازنشستگی به تایید شورا رسیده و در راستای حل بحران‌ صندوق‌های بازنشستگی مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان تایید شده است. 

این خبر از سوی فعالان کارگری با واکنش‌های جدی همراه بود و بیشتر آنها بر بی‌توجهی دولت در تعیین مزد کارگران به ماده 41قانون کار تاکید داشتند. درحالی که هیچ تصمیم قطعی در رابطه با میزان افزایش حقوق کارگران گرفته نشده است، سخنگوی دولت روایت جدیدی از نحوه افزایش حقوق کارگران ارایه کرده است. 

جهرمی-سخنگوی دولت

حقوق کارگران چقدر بیشتر می‌شود؟

سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ گفت: درخواست دولت افزایش به صورت میانگین است تا حقوق‌های پایین درصد بیشتری افزایش حقوق داشته باشند. دلیلی ندارد کسی که ۵۰ میلیون حقوق می‌گیرد ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشد و کسی که حقوق پایین‌ می‌گیرد هم همین مقدار.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان