پرداخت یارانه نقدی چه زمانی متوقف می‌شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه وضعیت پرداخت یارانه نقدی را تشریح کرد.

به گزارش «اکونگار»، پرداخت یارانه نقدی در از دیماه 88 آغاز و همچنان به دلیل تمایل مردم به دریافت یارانه به صورت نقدی ادامه دارد. در حالی که دولت برنامه‌های متعددی برای پرداخت یارانه الکترونیکی ارایه کرده است، اما همچنان مردم تمایل به دریافت یارانه نقدی دارند. اولین یارانه نقدی در دیماه 1388 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، در آن زمان هر فرد 45هزار و 500 تومان یارانه دریافت می‌کرد. در آن زمان قیمت دلار حدود هزار تومان بود. به عبارتی هر فرد ماهانه حدود 45دلار یارانه دریافت می‌کرد. پرداخت یارانه‌ها ادامه داشت تا اینکه در دولت دوازدهم  قیمت دلار حدود 23هزار تومان شد و هر کس 2دلار یارانه دریافت می‌کرد. پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، دولت در تصمیمی جدید در اردیبهشت1401 اقدام به جراحی اقتصادی گرفت والگوی هندفمندی یارانه‌ها راتغییر داد. 

یارانه تعدادی از شهروندان حذف شد

هر فرد در دولت سیزدهم چند دلار یارانه می‌گیرد؟

یارانه نقدی از 45هزار تومان به بیش از 300هزار تومان رسید،  زمانی که دولت یارانه نقدی را بین 300 تا 400 هزار تومان کرد، قیمت دلار 26هزار و 500 تومان بود. به عبارتی هر فرد حدودا 12دلار یارانه دریافت می‌کرد،اما جهش نرخ ارز در نیمه دوم سال 1401 و رسیدن قیمت دلار به کانال 50هزار تومان یارانه نقدی را به 6دلار کاهش داد. 

ادامه پرداخت یارانه نقدی

مدتی است که زمزمه‌های حذف یارانه‌های نقدی به گوش می‌رسد، اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه نقدی ادامه پیدا خواهد کرد و تحت هیچ شرایطی حذف نمی‌شود.

صولت مرتضوی

به گزارش تسنیم، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت یک سری سیاست‌های کمک معیشتی و تشویقی برای مردم دارد که بنا دارد به شکلی به تواند قیمت‌ها را متعادل کند.

وی ادامه داد: یارانه نقدی تا آن زمانی که مصوب بوده ادامه پیدا خواهد کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از کسانی که در دهک‌های درآمدی ۴ به بالا بودند، در دهک‌های ۱ تا ۳ قرار گرفته‌اند. ملاک دهک‌بندی شاخص‌های متعددی داشته که یکی از شاخص‌های آن گردش حساب بوده است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان