رشد ۳۵درصدی صادرات شکلات طی ۱۰سال در اروپا

در سال ۲۰۲۳، اعضای اتحادیه اروپا ۸۶۷ هزار تن شکلات و تخته شکلات به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا صادر کردند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ (۸۵۲ هزار تن) ۲ درصد افزایش و نسبت به سال ۲۰۱۳ (۶۴۳ هزار تن) ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش اکونگار به نقل از یورونیوز، به گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، در سال ۲۰۲۳، برترین صادرکنندگان شکلات و تخته شکلات به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا عبارت بودند از آلمان با ۲۲۱ هزار تن یا ۲۶ درصد از کل صادرات؛ هلند با ۱۲۳ هزار تن یا ۱۴ درصد؛ لهستان با ۱۱۵ هزار تن یا ۱۳ درصد؛ بلژیک با ۹۶ هزار تن یا ۱۱ درصد و ایتالیا با ۹۲ هزار تن یا ۱۱ درصد.

صادرات شکلات اعضای اتحادیه اروپا به خارج از این بلوک

صادرات شکلات اعضای اتحادیه اروپا به خارج از این بلوکیورواستات

این ۵ کشور عضو اتحادیه اروپا بدین ترتیب، سه چهارم از کل صادرات شکلات و تخته شکلات اتحادیه اروپا به کشورهای خارج از این بلوک را به خود اختصاص داده‌اند.

پنج شریک تجاری برتر برای صادرات به خارج از اتحادیه اروپا هم به ترتیب بریتانیا  با ۳۱۵ هزار تن (۳۶ درصد)؛ ایالات متحده با ۷۲ هزار تن (۸ درصد)؛ روسیه با ۶۵ هزار تن (۷ درصد)؛ کانادا با ۳۱ هزار تن (۴ درصد)؛ استرالیا با ۲۷ هزار تن (۳ درصد) بوده‌اند.

واردات خارج از اتحادیه اروپا هم با صدرنشینی سوئیس با ۶۲ هزار تن (۳۶ درصد) همراه بوده است. بعد از سوئیس به ترتیب بریتانیا با ۶۱ هزار تن (به طور قابل توجهی نزدیک به سوئیس، با ۳۶ درصد)؛ اوکراین با ۲۲ هزار تن (۱۳ درصد)؛ ترکیه با ۷ هزار تن (۴ درصد) و نروژ با ۳ هزار تن (۲ درصد) قرار دارند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان