شرکای تجاری ایران در اروپا در ۲۰۲۲ را بشناسید

روند واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال ۲۰۲۲ چگونه بوده است؟ گزارش منتشر شده از دفتر آمار کمیسیون اروپا نشان دهنده آن است که واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال میلادی رشدی ۱۵ درصدی داشته است و تجارت ایران و اروپا در این سال به ۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون یورو رسید.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران؛ با توجه به داده‌های اعلام شده تجارت اتحادیه اروپا با ایران در این بازه زمانی رشدی 8 درصدی داشته و کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در این سال را ۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون یورو بوده است.

اما روند صادرات اتحادیه اروپا به ایران در مدت زمان مورد بررسی چگونه بوده است؟ بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سال ۲۰۲۲ رشدی ۷ درصدی نسبت به سال قبل داشته و با این شرایط از ۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون یورو در سال ۲۰۲۱ به ۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون یورو ر سال ۲۰۲۲ رسیده است.

شرکای تجاری ایران در اروپا در 2022

با توجه به  دفتر آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) این سوال مطرح می شود که شرکای تجاری ایران در اروپا در سال 2022 شامل چه کشورهای می شود؟ براساس این گزارش «آلمان»، «ایتالیا» و «هلند» سه شریک اصلی تجاری ایران در این بازه زمانی محسوب می شوند.

بر این اساس، آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۲ بوده که حدود ۳۵ درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا در این سال مربوط به آلمان بوده است. آلمان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۲۷۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. مجموع تجارت این کشور با ایران یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون یورو بوده است.

از سوی دیگر ایتالیا هم با تجارت ۷۱۲ میلیون یورویی دومین شریک تجاری ایران در این بازه زمانی بوده و ۵۵۱ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۶۱ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

اکا از هلند با تجارت ۴۴۵ میلیون یورویی به عنوان شریک سوم ایران یاد می شود. این کشور در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۸۹ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۵۶ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان