ادامه تعدیل گسترده نیرو در اسپاتیفای

اسپاتیفای در دور سوم برنامه تعدیل نیروی خود در سال جاری میلادی، قصد دارد حدود ۱۷ درصد از پرسنل خود را اخراج کند.

به گزارش اکونگار به نقل از دیجیاتو؛ «دانیل اک»، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی اسپاتیفای، در یادداشتی به کارمندان خود اعلام کرد که تعداد مناسب پرسنل برای رویارویی با چالش‌های پیش رو بسیار مهم است.

با توجه به کندی روند رشد اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، بسیاری از شرکت‌ها دست به تعدیل نیرو زده‌اند. بنیان‌گذار اسپاتیفای می‌گوید: «این شرکت در سال‌های 2020 و 2021 سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی روی کسب‌وکار خود کرده است.»

اسپاتیفای برای بار سوم برخی نیروهای خود را در سال جاری اخراج می‌کند

دانیل اک در یادداشتی به کارمندان خود به این نکته اشاره کرده است که تعدادی از آن‌ها واقعاً نیروهای ارزشمندی هستند و کمک‌های زیادی به این شرکت‌ کرده‌‌اند که تأثیر خوبی روی کسب‌وکار شرکت داشته است. وی همچنین اضافه کرد که برخی از نیروهای شرکت باهوش، بااستعداد و سخت‌کوش هستند ولی این شرکت مجبور است با آن‌ها خداحافظی کند.

اسپاتیفای حدود 8800 کارمند دارد و با تعدیل نیروی جدید، بیش از 1500 کارمند این شرکت کار خود را از دست می‌دهند. قرار است طی روزهای آینده به کارمندانی که اخراج می‌شوند، اطلاع‌رسانی شود.

همان‌طور که گفته شد، این نخستین‌بار نیست که اسپاتیفای دست به اخراج کارمندان خود می‌زند. در ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز این شرکت حدود 6 درصد از کارمندان خود را اخراج کرد؛ درحالی‌که چند ماه قبل‌تر و در ژانویه نیز چند‌صد نفر را تعدیل کرده بود.

اسپاتیفای در شرایطی دست به تعدیل نیرو زده که گزارش سود مالی خود را منتشر کرده است. درواقع در شرایطی که به‌نظر می‌رسد این شرکت در وضعیت مالی خوبی قرار دارد، دست به تعدیل نیرو زده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان