افشای هزینه مالی پیام‌رسان سیگنال

سیگنال درحال‌حاضر سالانه حدود ۳۳ میلیون دلار هزینه می‌کند تا به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش اکونگار به نقل از دیجیاتو؛ برنامه پیام‌رسان سرتاسر رمزگذاری‌شده (E2EE) سیگنال در پست جدیدی در وبلاگ خود درباره هزینه‌های موردنیاز برای توسعه و حفظ سیستم‌های حریم خصوصی خود توضیح داده است که از داده‌های کاربران در برابر ردیابی محافظت می‌کند.

طبق این پست که توسط «مردیت ویتکر»، رئیس سیگنال و «جاشوا لوند»، توسعه‌دهنده این سرویس نوشته شده است، درحال‌حاضر حدود 14 میلیون دلار در سال برای زیرساخت‌های اجرایی سرویس پیام‌رسان این شرکت هزینه می‌شود. همچنین 19 میلیون دلار دیگر نیز در سال به کارکنان این شرکت پرداخت می‌گردد. درواقع طی یک سال مجموعاً 33 میلیون دلار برای حفظ حریم خصوصی کاربران سیگنال پرداخت می‌شود.

هزینه‌های سیگنال

به‌طور دقیق‌تر، هزینه‌های زیرساختی اعلام‌شده توسط سیگنال به شرح زیر است:

ذخیره‌سازی: 1.3 میلیون دلار در سال

سرورها: 2.9 میلیون دلار در سال

هزینه‌های ثبت‌نام: 6 میلیون دلار در سال

پهنای باند کل: 2.8 میلیون دلار در سال

خدمات اضافی: 700,000 دلار در سال

همچنین در این پست پیش‌بینی شده است که هزینه لازم برای سیگنال تا سال 2025 به حدود 50 میلیون دلار در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سیگنا‌ل در این پست به‌طور کلی قصد دارد پیام روشنی را ارائه کند: مقابله با مشکلات صنعت فناوری از طریق ایمن نگه‌داشتن کاربران در برابر نظارت، پروژه‌ای ضروری اما گران‌قیمت است:

«به‌صراحت می‌گوییم که به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، سرمایه‌گذاران یا اعضای هیئت‌مدیره سودطلبی نداریم که در زمان‌های سخت از ما بخواهند حریم خصوصی را با هدف دستیابی به اهداف پولی و رشد قربانی کنیم.»

سیگنال در این پست همچنین مدعی شده است که نسبت به برنامه‌های پیام‌رسانی بزرگ‌تر که پروتکل E2EE را پیاده‌سازی کرده‌اند (مانند واتس‌اپ)، در حفاظت از حریم خصوصی کاربر عملکرد بهتری دارند. به عنوان مثال، گفته شده است که تصاویر و نام پروفایل کاربران همیشه در سیگنا‌ل رمزگذاری می‌شوند، بنابراین این شرکت به آن‌ها دسترسی ندارد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان