هدف‌گذاری ۱۵ درصدی برای اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از هدف‌گذاری ۱۵ درصدی برای اقتصاد دیجیتال طی ۵ سال آینده و فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه آن خبر داد.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک از رویکرد دولت در موضوع اقتصاد دیجیتال و نگاه به آینده صحبت به میان آورد و به اهمیت اقتصاد دیجیتال در اقتصاد بین المللی پرداخت و عنوان کرد که ۱۵ درصد تا ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور‌های پیشرفته از اقتصاد دیجیتال است که این میزان در کشور ما ۸ درصد است.

او در ادامه از هدف‌گذاری ۱۵ درصدی برای اقتصاد دیجیتال طی ۵ سال آینده و تشکیل کارگروهی در اقتصاد دیجیتال در دولت که رییس کل بانک مرکزی نیز عضو آن است. خبر داد و با اشاره به ماده ۶۴ و ۶۵ قانون برنامه هفتم توسعه، که یک فصل مستقل برای توسعه اقتصاد دیجیتال است، وعده داد زیرساخت‌های لازم برای اقتصاد دیجیتال فراهم خواهد شد.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به درگیری نهادهای مختلف در کنترل تورم، مسئولیت اصلی محاسبه، ارائه و کنترل تورم را وظیفه بانک مرکزی دانست.

زارع‌پور با اشاره به اینکه داده‌ها و اطلاعات به روز به تجار و فعالان اقتصادی نیز در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند، از ضعف در حوزه پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد سخن به میان آورد و به تکانه‌های بسیاری که در سال‌های دهه ۹۰ بر بدنه اقتصادی کشور وارد شد، اشاره کرد و معتقد بود که با در دست داشتن اطلاعات لازم و دقیق می‌توانستیم در برابر این تکانه‌ها و در راستای کاهش آثار آن واکنش مناسبی نشان دهیم. او همچنین منشأ بیشتر این تکانه‌های اقتصادی را خارج از کشور دانست.

وزیر ارتباطات در انتها به مدیریت جریانی خارج از کشور مبنی بر انتشار اخبار کذب و شایعاتی جهت برهم زدن آرامش بازار، شاخص‌های اقتصادی، نرخ ارز و ایجاد تورم در کشور نیز اشاره کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان