ربات مشارکتی مایکروسافت و دوسان

Robotics با مایکروسافت و Doosan Digital Innovation همکاری کرده است تا ربات‌های مشارکتی (cobots) را با سیستم کنترلی که از فناوری ترانسفورماتور از پیش آموزش‌دیده مولد (GPT) استفاده می‌کند، ارائه دهند. این همکاری با یک یادداشت تفاهم برای Doosan Robotics به‌منظور استفاده از سرویس OpenAI Azure مایکروسافت برای یک سیستم کنترل ربات مبتنی بر GPT رسمی شد.

به گزارش اکونگار به نقل از هوشیتو، به‌عنوان بخشی از این قرارداد، Azure دسترسی Doosan را به مدل زبانی GPT فراهم می‌کند و Doosan  Digital Innovation مسئولیت تطبیق مدل مورد استفاده در ر‌بات‌های Doosan را بر عهده خواهد داشت. دوسان امیدوار است این ادغام زمان برنامه‌نویسی را کوتاه کند و در عین حال عملکردهای موجود برای ر‌بات‌های خود را نیز گسترش دهد.

Doosan  قصد دارد از قابلیت‌های درک GPT به‌منظور افزایش توانایی ربات‌ها برای درک وظایف با زمینه و جزئیات بیشتر و  دقیق‌تر استفاده کند. GPT یک مدل زبانی بزرگ است که می‌تواند متنی شبیه به انسان را بر اساس حجم وسیعی از داده‌هایی که روی آن آموزش دیده است، درک و تولید کنند. 

این شرکت امیدوار است که GPT را در سیستم خود ادغام کند، با انجام این کار، ربات‌های همکار (کوبات‌ها) قادر خواهند بود هر اشتباهی را که مرتکب می‌شوند فورا تصحیح نمایند و اقدامات آینده خود را بر اساس موقعیت پیش‌بینی کرده و بر اساس شرایط اطراف تنظیمات را انجام دهند.

به عنوان مثال، کوبات‌های E-SERIES دوسان که به طور خاص برای تهیه غذا و نوشیدنی طراحی شده‌اند با GPT یکپارچه می‌شوند، از این طریق کاربر می‌تواند برای آماده کردن غذا به آنها دستورات صوتی بدهد. ربات‌ها به اندازه کافی باهوش هستند که بتوانند بهترین ترتیب کارها را برای کامل کردن وعده غذایی به طور موثر تشخیص دهند.

ادغام GPT همچنین به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا به یک پایگاه داده کد از قبل موجود دسترسی داشته باشند و از آن یاد بگیرند. این امر توسعه‌دهندگان را از باز نوشتن کد برای هر کار جدید از ابتدا نجات می‌دهد.

 Doosan Robotics قصد دارد برای اولین‌بار این فناوری را در اواخر سال جاری در بخش غذا و نوشیدنی آزمایش کند. بسته به نتایج این آزمایش، ممکن است استفاده از آن را در بخش تولید نیز بررسی نماید.

درRoboBusiness ، که از ۱۸ تا ۱۹ اکتبر در سانتا کلارا، کالیفرنیا برگزار می‌شود، یک پانل اصلی از رهبران صنعت رباتیک در مورد کاربردهای مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و برنامه‌های کاربردی تولید متن در رباتیک بحث خواهند کرد. همچنین راه‌های اساسی استفاده از هوش مصنوعی مولد در طراحی رباتیک، آموزش مدل، شبیه‌سازی، الگوریتم‌های کنترل و تجاری‌سازی محصول را بررسی خواهند کرد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان