انجمن تجارت‌الکترونیک: همچنان به مسیرمان ادامه می‌دهیم

انجمن تجارت الکترونیک تهران اظهارات اخیر برخی رسانه‌ها درباره مصادره کسب‌وکارهای دیجیتال را فراقانونی و غیراخلاقی دانست و نسبت به آن اعتراض کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت، پیشنهاد مصادره و تغییر مالکیت استارتاپ‌ها یکی از خبرهای بحث‌برانگیز یک هفته گذشته بوده است. مسئله‌ای که فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور به صراحت به آن واکنش نشان داده و اعلام مخالفت کرده‌اند.

انجمن تجارت الکترونیک تهران نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این مسئله اعلام موضع کرده و مراتب اعتراض خود به پیشنهاد مصادره استارتاپ‌ها را بیان کرده است. در ابتدای متن این بیانیه آمده که:

برخی رسانه‌ها در هفته‌های اخیر کسب‌وکارهای دیجیتال را به ناهنجاری‌های فرهنگی متهم کرده و پیشنهاد به مصادره آن‌ها داده‌اند. گذشته از تضاد بارز این نظرها با مفهوم مالکیت خصوصی که صراحتاً در اصول ۴۶ و ۴۷ قانون اساسی آمده است، بی‌اعتمادی و ناامیدی طیف وسیعی از کارآفرینان را نیز به همراه داشته است.

این انجمن در بیانیه خود این اقدام را فراقانونی و غیر اخلاقی خوانده و افزایش شکاف اجتماعی، کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و خروج بیشتر سرمایه، هم سرمایه مادی و هم سرمایه انسانی، را از مهم‌ترین پیامدهای این دیدگاه دانسته است:

انجمن تجارت الکترونیک تهران هم‌گام با سایر فعالان اقتصادی کشور مراتب اعتراض خود را به این نوع اظهارات فراقانونی و غیر اخلاقی اعلام می‌دارد و تاکید می‌کند طرح اتهام‌های بی‌اساس و خدشه‌دار کردن هویت کسب‌وکارها توسط برخی رسانه‌ها، حاصلی جز افزایش شکاف اجتماعی کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و خروج بیشتر سرمایه‌های مادی و انسانی از کشور ندارد.

البته در این بیانیه اطمینان داده شده است که فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال هم‌چنان در مسیر رشد قرار دارند و با وجود ناملایمتی‌ها از کار دست نمی‌کشند. با وجود این، انجمن تجارت الکترونیک تأکید کرده است که نمی‌توان منکر پیامدهای چنین اظهار نظرهایی بر اکوسیستم استارتاپی کشور شد و همچنین نباید از کنار این مسائل به‌سادگی عبور کرد.

در بخش پایانی این بیانیه نیز از نهادهای متولی درخواست شده است که از فعالان عرصه اقتصاد دیجیتال کشور حمایت کنند و در برابر این اظهار نظرهای «غیر کارشناسی، غیر واقعی و خلاف قانون» اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

گفتنی است که روز گذشته وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد احتمال تغییر مدیریت در استارتاپ‌ها اعلام کرد: «این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود؛ خیلی جدی نگیرید. این نظر شخصی یک نفر است و به هیچ وجه موضع دولت نیست.» او همچنین تأکید کرده که دولت نسبت به استارتاپ‌ها و پلتفرم‌های داخلی موضع کاملاً حمایتی دارد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان