درآمد تپسی سر به فلک می زند؟

نگاهی به درآمدهای ماهانه تپسی از ابتدای سال گذشته تا به اردیبهشت امسال که عمده آن نیز از محل دریافت کمیسیون از هر سفر به دست می‌آید، نشان می‌دهد که این استارتاپ در مسیر درستی قدم می‌دارد.

به گزارش اکونگار و به نقل از فردای اقتصاد، دنیای تاکسی‌های اینترنتی چند سالی می‌شود که پای خود را در ایران باز کرده و کمتر کسی وجود دارد که با اصلی‌ترین بازیگران این صنعت یعنی اسنپ و تپسی آشنایی نداشته و یا از خدمات آن‌ها استفاده نکرده باشد.

استارتاپ تپسی که طی سال‌های گذشته تلاش بسیاری برای بقا و توسعه خود در بازار تاکسی‌های اینترنتی انجام داده و با چالش‌های بسیاری نیز مواجه شده بود، در بهار سال گذشته به عنوان اولین استارتاپ ایرانی، وارد بازار سرمایه شد تا دوره جدیدی از تحول و توسعه را آغاز کند. تپسی از ابتدای سال گذشته تمام نیروی خود را بر افزایش سهم بازار، توسعه جغرافیایی و راه‌اندازی خدمات جدید متمرکز کرده و بارها هم اعلام کرد که نقدینگی حاصل از ورود به بورس را در جهت تحقق همین اهداف به کار خواهد برد.

نگاهی به درآمدهای ماهانه تپسی از ابتدای سال گذشته تا به اردیبهشت امسال که عمده آن نیز از محل دریافت کمیسیون از هر سفر به دست می‌آید، نشان می‌دهد که این استارتاپ در مسیر درستی قدم می‌دارد. رشد درآمدهای تپسی طی ماه‌های گذشته به شکل فزاینده‌ای رو به افزایش است به طوری که توانست در سال ۱۴۰۱ درآمد خود را از ۲۴ میلیارد تومانِ فروردین ماه به بیش از ۷۹ میلیارد تومان در اسفند برساند.

درآمد ۷۳ میلیارد تومانی تپسی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ هم از تحول مهمی برای این شرکت خبر می‌دهد. به طوری که تپسی توانسته حتی نسبت به بهمن سال گذشته هم که به طور معمول به دلیل نزدیکی به سال جدید، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی افزایش می‌یابد، درآمد به مراتب بهتری را ثبت کند.

درآمدهای عملیات تپسی

وضعیت سودآوری این شرکت نیز که البته فعلا به دلیل ماهیت استارتاپی آن پارامتر درستی برای سنجش وضعیت کنونی نیست و می‌تواند در ادامه با پایان یافتن هزینه‌های سرمایه‌ای رشدهای قابل توجهی را ثبت کند، نشان از بهبود عملکرد تپسی دارد و انتظار می‌رود که با تداوم روند کنونی به اعداد به مراتب بیشتری برسد. با این حال، سود خالص این استارتاپ در حالی که طی ۴ سال گذشته رشدی بیش از ۴۲۵۰ درصدی را ثبت کرده و از ۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ به حدود ۸۷.۲ میلیارد تومان رسیده است که نمایانگر عملکرد واقعی یک استارتاپ در رشدهای نمایی است.

سود خالص تپسی

روند رو به رشد درآمدهای ماهانه تپسی و جهش‌هایی که فراتر از تورم نرخ تاکسی هستند، نمایانگر جهش تعداد سفرها به واسطه افزایش سهم‌بازار و حضور در شهرهای جدید است و این اتفاق می‌تواند در کنار راه‌اندازی خدمات جدید، تپسی را به سمت رشدهای نمایی به عنوان یک استارتاپ هدایت کند. از آنجا که تپسی به دلیل ماهیت استارتاپی و خاص خود اغلب هزینه متغیر چندانی ندارد، در صورتی که بتواند این روند رو به رشد را همچون گذشته ادامه دهد، بایستی به زودی منتظر رشدهای انفجاری در درآمدزایی و سودآوری اولین استارتاپ بورسی ایران باشیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان