تکذیب شایعات یک «حذف» از سوی گوگل

برخلاف گزارش‌های اخیر گوگل تصمیمی برای حذف فیلتر News از نتایج موتور جست‌وجوی خود ندارد.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت؛ جست‌وجوی گوگل از مدت‌ها قبل فیلترهای مختلفی مثل تصاویر را برای دسترسی دقیق‌تر به نتایج جست‌وجو ارائه داده و یکی از مفیدترین این فیلترها، News است.

این شرکت طی ماه‌های اخیر مشغول آزمایش‌هایی روی فیلترهای جست‌جو بوده و حالا تأکید کرده است که شایعات حذف فیلتر News واقعیت ندارند.

هر زمان که جست‌وجویی در گوگل انجام می‌دهید، نواری در بالای صفحه‌ی نتایج زیر کادر متنی جستجو نمایش داده می‌شود که شامل چند فیلتر است. این نوار قبلاً ثابت بود و بخش Images و News را به‌صورت برجسته در کنار سایر گزینه‌ها نشان می‌داد.

گوگل در ماه‌های اخیر آزمایش‌هایی روی فیلترهای جست‌وجو انجام داده و فیلترها را با ترتیبی متفاوت نمایش داده است و گاهی حتی برخی از این فیلترها از نتایج جست‌وجو حذف می‌شوند.

در ماه‌های گذشته اغلب اوقات برگه‌ی News از نتایج جست‌وجوی گوگل حذف می‌شد و این موضوع برای بسیاری از کاربران ناامیدکننده به‌نظر می‌رسید. این برگه همچنین برای ناشران خبر اهمیت زیادی دارد زیرا می‌تواند ترافیک قابل‌ توجهی از گوگل به وب‌سایت‌های آن‌ها هدایت کند.

یکی از اپلیکیشن‌های گوگل در آمریکا تعطیل می‌شود

گوگل با انتشار بیانیه‌ای در ایکس (توییتر سابق)، در مورد رابط کاربری موتور جست‌وجوگر خود توضیح داد و گفت حذف فیلتر News برای درک بهتر ترجیحات کاربران انجام شده و فقط مجموعه‌ی کوچکی از کاربران را تحت‌تأثیر قرار داده است.

هنوز نمی‌دانیم آیا گوگل قصد دارد ترتیب فیلترهای جست‌وجو را تغییر دهد یا خیر اما با توجه به توضیحات این شرکت، فیلتر News از نتایج این موتور جست‌وجو حذف نخواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان