هدف نشست تیم‌های راه‌کار و سرآوا درباره اقتصاد دیجیتال دبی

نخستین جلسه از سلسله‌نشست‌های «واکاوی سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوپدید» با موضوع «مروری بر اقتصاد دیجیتال دبی» با همکاری صندوق توسعه ملی و اتاق بازرگانی تهران و همچنین پژوهش و ارائه تیم‌ کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و تیم استراتژی سرآوا، روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل صندوق توسعه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از کارنگ؛ هدف از برگزاری این سلسله‌نشست‌ها درک بهتر رویکردهای مختلف به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوپدید در منطقه و تسهیلگری تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشور عنوان شده است.

اقتصاد دیجیتال در دبی و به طور کلی امارات متحده عربی، اهمیت زیادی دارد و به‌عنوان یکی از رکن‌های اصلی برنامه‌های توسعه اقتصادی این کشور در نظر گرفته شده است. دبی به خاطر سرمایه‌گذاری‌های کلان در فناوری‌های نوپدید، پیشرفت در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیاده‌سازی پروژه‌های دیجیتال بزرگ مانند شهر هوشمند، تجربه‌های جدید در حوزه رگولاتوری فناوری‌های جدید و موفقیتش در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و با توجه به همسایگی‌اش با ایران، منطقه‌ای قابل توجه به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که پیش از این نیز کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران در نشستی به گزارش «مرور نقشه راه دبی برای اقتصاد دیجیتال» پرداخته بود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان