تجهیز مرورگر اپرا در آیفون به هوش مصنوعی

به لطف تغییر سیاست های اپل در اروپا، هوش مصنوعی به نسخه ی آیفون مرورگر اپرا می آید.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت نیوز، با توجه به تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، برخی از شرکت های حوزه ی فناوری تغییراتی را در سرویس های خود ایجاد کرده اند. یکی از این شرکت ها اسپاتیفای است که قصد دارد در راستای قوانین جدید DMA، در آینده قابلیت پرداخت درون برنامه ای اختصاصی را به کار گیرد.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه ی اروپا امکان استفاده از نسخه ی اصلی مرورگر های کروم و فایرفاکس را به کاربران گوشی آیفون در اروپا خواهد داد. ظاهراً اپرا نیز قصد دارد نسخه ی اصلی مرورگرش را برای آیفون منتشر کند.

بیانیه ی رسمی اپرا نشان می دهد که این شرکت قرار است مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی را در اتحادیه ی اروپا برای سیستم عامل iOS منتشر کند. مرورگر جدید اپرا احتمالاً در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند و فروردین) معرفی خواهد شد، یعنی همان زمانی که ضرب الأجل DMA فرا می رسد.

یورگن آرنسن، رئیس بخش موبایل اپرا، می گوید: «ما به عنوان سازندگان پیشرو در زمینه ی ساخت مرورگر در اروپا، از تغییراتی که DMA ایجاد کرده است، استقبال می کنیم؛ چرا که باعث ایجاد بازار رقابتی در بین سازندگان می شود و همچنین حق انتخاب بیشتر و متنوع تری به مخاطبان می دهد.»

آرنسن افزود: «نسخه ی هوش مصنوعی اپرا که با نام اپرا وان شناخته می شود، در دسترس کاربران iOS قرار خواهد گرفت. اپل از صفحه ای برای انتخاب مرورگر در سیستم عامل iOS استفاده خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد مرورگر مورد علاقه ی خود را به عنوان پیش فرض انتخاب کنند.»

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان