هوش مصنوعی در راه آیفون و مک‌بوک

گفته می‌شود اپل تصمیم دارد هوش مصنوعی را به سرویس های آیفون و مک بوک وارد کند.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت، بر اساس ادعای مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، اپل با تمام توان در تلاش است هوش مصنوعی را به‌ سرویس‌ها و محصولاتش اضافه کند؛ آن هم در شرایطی که تقریباً تمامی رقبای این شرکت به‌طور ویژه به استقبال فناوری موردبحث رفته‌اند.

 اپل برای جا نماندن از رقابت، باید سریع‌ عمل کند. زمانی که ChatGPT با هیاهوی فراوان از راه رسید، اپل دست‌روی‌دست گذاشت؛ وقتی گوگل و مایکروسافت نسخه‌ی هوش مصنوعی موتورهای جست‌و‌جوی خود را در دسترس قرار دادند، اپل باز هم تصمیم گرفت سکوت کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیراً گفته که این شرکت «سال‌ها» روی هوش مصنوعی کار کرده است. مارک گرمن می‌گوید حقیقت این است که مدیران ارشد اپل انتظار نداشتند هوش مصنوعی با چنین سرعتی به محبوبیت برسد و به‌همین‌دلیل از اواخر سال گذشته‌ی میلادی برای پیشرفت در این حوزه دست‌و‌پا زده‌اند.

 یکی از کارمندان اپل که نخواسته نامش فاش شود، به بلومبرگ گفته است: «اضطراب زیادی درباره‌ی این موضوع وجود دارد و اپل به‌صورت داخلی، جا ماندن از رقابت هوش مصنوعی را شکستی بزرگ محسوب می‌کند.»

اپل با اتکا به دانش متخصصانش، مدل زبانی بزرگی به نام Ajax توسعه داد و چت‌باتی اختصاصی با نام Apple GPT بر پایه‌ی این مدل هوش مصنوعی تولید کرد. این چت‌بات فعلاً به‌صورت داخلی آزموده می‌شود و قرار نیست به‌صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد. اقدام حیاتی بعدی اپل، نحوه‌ی تزریق هوش مصنوعی به سرویس‌ها و محصولات مختلف است.

 مدیران اپل هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند و مشخص نیست که هوش مصنوعی به‌صورت محلی به دستگاه‌های اپل اضافه می‌شود یا بر پایه‌ی سرورهای ابری.

پردازش محلی، سریع‌تر و امن‌تر است؛ اما پردازش ازطریق سرور قابلیت‌های پیشرفته‌تری را به‌همراه می‌آورد. اپل درصورت پایبندی به روش اول، برای به‌روزرسانی مداوم سرویس‌های هوش مصنوعی در آیفون با مشکل مواجه خواهد شد. شاید این شرکت در نهایت روش ترکیبی را در پیش بگیرد: پردازش بخشی از وظایف به‌صورت محلی و بخشی دیگر ازطریق سرورهای ابری.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان