ادامه کاهش قیمت طلای جهانی/ تقویت دلار طلا را پایین کشید؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۹۵۷ دلار و ۳۸ سنت رسید.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، رویترز نوشت: در آستانه دومین کاهش قیمت پیاپی هفتگی قرار دارد. بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پس از اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو این کشور بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد کاهش به 1957 دلار و 38 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.36 درصدی به 1962 دلار و 70 سنت رسیده است.

طلا همچنین بدترین هفته خود را طی یک ماه گذشته پشت سر گذاشته و 1.6 درصد کاهش قیمت طی 7 روز گذشته داشته است.

مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله جروم پاول در روز پنجشنبه اعلام کردند هنوز مطمئن نیستند نرخ بهره به اندازه کافی برای پایان دادن به مبارزه با تورم بالا کافی باشد. بدین ترتیب احتمال پایان روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا پایین آمد.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به دنبال اظهارات پاول، نسبت به پایین‌ترین رقمی که طی یک ماه گذشته به آن رسیده بود افزایش یافت و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران به عنوان یک سرمایه غیر سودده کاهش داد.

تاجران حالا احتمال می‌دهند فدرال رزرو اولین کاهش نرخ بهره را در ماه ژوئن سال آینده میلادی اعمال کند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در این بین، شاخص دلار هم بهترین عملکرد خود را در این هفته طی دو ماه گذشته داشته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.59 درصد کاهش به 22 دلار و 77 سنت رسید و پلاتین با 0.16 درصد کاهش 861 دلار و 14 سنت معامله می‌شود.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان