خزان امید سهام‌داران در اولین روز آبان

در اولین روز آبان‌ماه، شاخص کل بورس با سرخ پوشی سراسری گروه‌های خودرویی ۱۰هزار واحد فرو ریخت.

به گزارش اکونگار، بازار سرمایه، صبح امروز معاملات خود را با صف فروش آغاز کرد، کم رمقی بازار با قدرت نمایی هرچه بیشتر فروشندگان ادامه داشت. 

بورس در نیمه دوم معاملات شاهد ریزش 6هزار واحدی بود. شاخص هموزن هم در میانه معاملات بیش از 2هزار واحد کاهش یافت. 

نمادهایی که بیشترین صف خرید را داشتند

در بازار امروز نمادهای وآیند، گشان، وایرا، آباد، غبهنوش و کساپا بیشترین صف خرید را داشتند. 

همچنین نمادهای حفاری، ثشاهد، شبندر، ونوین، پالایش، دارایکم و سپید بیشترین ارزش معاملات را به خودشان اختصاص دادند. 

منفی سازان بورس

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای شبندر، شپنا، خودرو، خساپا، فخاسو فحوز در صدر منفی‌سازان بورس ایستادند. 

روند رو به رشد نمادهای انبوه سازی

روز گذشته که گروه انبوه سازی بیشترین رشد را در بازار تجربه کرده بودند، بازهم در مدار رشد قرار گرفتند و نمادهای ثشاهد و ثفارس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. 

در جریان معاملات امروز بورس، حجم معاملاتی گروه‌های پالایشی به 130 میلیون سهم رسید و ارزش معاملاتی از رقم 118میلیارد تومان عبور کرد. 

جریان ورود پول حقیقی به بازار امروز چندان دلچسب نبود و ورود پول حقیقی به بازار منفی 55 میلیون تومان بوده است. درصد ارزش خرید حقیقی و حقوقی به ترتیب 45درصد و 54درصد بوده است. 

در روند معاملات امروز نمادهای فنرژی، شستان،ودانا، غمارک، فرآور و ساذری نمادهایی بودند که بیشترین صف فروش را تجربه کرده‌اند. 

در چایان معاملات شاخص کل با کاهش 9800 واحدی به 2میلیون و 022هزار واحد رسید و شاخص هموزن نیز با کاهش 4077واحدی همراه بود که به 686هزار و 070واحد رسید. 

انبوه سازی‌ها، بانک و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 427میلیارد تومان، 335میلیارد تومان و 326میلیارد تومان برترین صنایع امروز بودند. 

سبقت نمادهای منفی از نمادهای مثبت

ارزش معاملات خرد در جریان معاملات امروز به رقم 3801میلیارد تومان رسید و تعداد نمادهای مثبت امروز در بازار 173و تعداد نمادهای منفی 612 بود. 

گفتنی است، ارایه گزارش زیان خودرویی‌ها تمامی نمادهای این گروه را قرمز کرد. 

گزارش‌های زیان‌ده خودرویی بازار را قرمز کرد

رضا مهرآور، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه به اکونگار گفت: هربار که صحبت از قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو می‌شود، نمادهای این صنعت در بازار سرخ پوش می‌شوند. 

وی ادامه داد: در روزهای اخیر وضعیت خودروسازی‌ها مطلوب ارزیابی نشده و خودروسازان گزارش‌های مثبتی از وضعیت خود ارایه نمی‌کنند. 

وی افزود: در نیمه دوم سال که فصل بودجه ریزی نزدیک می‌شویم، بازار باید حال و هوای بهتری داشته باشد. اصولا در این مواقع تکلیف قیمت دلار  در بازار آزاد مشخص می‌شود و دولت‌ها از سرکوب قیمت دلار دست برمی‌دارند. 

این کارشناس بازار تاکید کرد: حرکت دلار به سمت 55هزار تومان می‌تواند زمینه رشد شرکت‌های بورسی که در حوزه صادرات محصولات فعالیت می‌کنند را فراهم کند، اما بازار به دلیل سرکوب قیمت‌ها از روند منطقی پیروی نمی‌کند. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان