چهارشنبه ۷ تیر/ ادامه ثبات در بازار طلا و سکه

بازار طلا و سکه به مانند چند روز گذشته روز آرامی را سپری کرد و تغییرات قیمت ها در این بازار ناچیز بود.

به گزارش اکونگار و به نقل از تجارت‌نیوز، در روز گذشته قیمت دلار بدون هیچ تغییری در محدوده ۴۹ هزار تومان ماند و همین مساله سبب شد قیمت طلا و ارز هم ثابت بماند و نوسان چندانی را تجربه نکند.

امروز ۷ تیر ۱۴۰۲ قیمت طلا گرمی دو میلیون و ۳۴۸ هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته تغییر چشم‌گیری نداشت و می‌توان گفت بازار ثابت بوده است.

قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بود که این قیمت هم هیچ تغییری نسبت به قبل نداشت. قیمت سکه بهار آزادی هم بدون هیچ نوسانی ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. قیمت نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد و قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود.

ثبات قیمت‌ها در بازار ارز به بازار طلا و سکه هم رسیده است. این ثبات هم از دو مساله نشات می‌گیرد. اول اینکه بازار قبل از بحث احیای برجام هم ثبات نسبی داشت و محدوده نوسان قیمت‌ها اندک و محدود بود. سفر پادشاه عمان به تهران قیمت‌ها را تغییر داد. اما این تغییر هم چندان زیاد نبود. چون در روز هفتم خرداد ماه قیمت دلار ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان بود و امروز ۷ تیر ماه قیمت دلار به ۴۹ هزار تومان رسیده است. یعنی کاهش حدود ۲ هزار تومانی ظرف یک ماه که با توجه به اخباری که در جریان بود، انتظار کاهش بیشتر قیمت در بازار وجود داشت. اما به نظر می‌رسد که بازار به این راحتی کاهشی نمی‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان