یکشنبه ۴ تیر/ قیمت طلا و سکه رو بهکاهش

قیمت طلا و سکه امروز نوسانات زیادی دارد. بازار دلار نیز امروز روندی نوسانی داشت و همین موضوع بر بازار طلا هم تاثیر گذاشت. در لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه نزولی است.

به گزارش اکونگار و به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه 4 تیر، قیمت طلا و قیمت سکه نوساناتی دارند. هر چند قیمت دلار امروز در ادامه روند افزایشی روز گذشته، حرکت کرد و خود را به نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی رساند. اما در بازار ارز هم شرایط نوساناتی بود و همین موضوع بر بازار طلا و سکه نیز تاثیر گذاشت. در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت‌ها در این بازار کاهشی است.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز آخرین نرخ طلا را در روندی نزولی، دو میلیون و 378 هزار و 100 تومان اعلام کرده است؛ حدود 52 هزار تومان کمتر از دیروز.

این منبع، آخرین نرخ نقدی سکه امامی را نیز نزولی و 28 میلیون و 882 هزار اعلام کرده که 419 هزار تومان کمتر از روز گذشته است. اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی تغییر چندانی نداشته و به حدود 25 میلیون و 801 هزار تومان رسیده است.

نوسان قیمت‌ها در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیشتر مشخص است. این منبع در آخرین به روزرسانی خود تا لحظه تنظیم این خبر که حدود ساعت 13 و 22 دقیقه امروز انجام شده، قیمت طلا را با حدود هفت هزار تومان افزایش، دو میلیون و ۳۶۴ هزار و 200 تومان اعلام کرده است. اما این منبع قیمت سکه طرح جدید را کاهشی و ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دانسته. این نرخ حدود 178 هزار تومان کمتر از دیروز است.

قیمت سکه طرح قدیم اما افزایشی و 25 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده است؛ حدود 193 هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

روند متناقض بازار دلار و قیمت‌های طلا و سکه

قیمت دلار از ابتدای هفته با سیگنال‌های منفی سیاسی شارژ شده است. بازار ارز امروز را نیز در مسیر افزایشی آغاز به کار کرد و البته نوساناتی نیز داشت. تا این لحظه قیمت دلار به ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است. کارشناسان عنوان می‌کنند در صورتی که سیگنال مثبت جدیدی به بازار مخابره نشود، دست سیاست‌گذار برای کنترل قیمت اسکناس آمریکایی بسته می‌شود. چرا که این روزها خبرهای سیاسی منفی در حال احاطه بازار است و سیگنال‌های قوی‌تری نسبت به سیاست‌های بازارساز به دلار مخابره می‌کند.

بر همین اساس ممکن است دلار خود را به قیمتی که کارشناسان آن را قیمت واقعی این ارز می‌دانند نزدیک کند و فعلا در مسیر افزایشی پیش رود. بازگشت ایران به لیست سیاه FATF و احتمال دائمی شدن تحریم‌ها، اخباری هستند که دلار را افزایشی کردند.

اما در مقابل، طلا و سکه امروز روندی کاهشی داشتند و بیشتر از روند نوسانی بازار ارز تاثیر گرفتند. دیروز تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ داخلی روسیه، افزایش قیمت داشتند. به نظر می‌رسد با فروکش کردن درگیری‌ها در این کشور و تخلیه هیجانات، اندکی از آن رفتار هیجانی نیز فروکش کرده باشد. البته بازارهای جهانی طلا نیز دیروز و امروز تعطیل بودند و همین موضوع هم از بروز هیجانات و افزایش قیمت ناگهانی در این بازار جلوگیری کرد. این موضوع نیز می‌تواند عاملی برای تخلیه زودهنگام رفتارهای احساسی در بازار ایران باشد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان