طلا و سکه گران شد/رکود شدید در بازار طلا و سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۳۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار، ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان قیمت دارد.

به گزارش اکونگار به نقل از خبرآنلاین، در حالی بازار طلا و سکه وارد دومین هفته بهمن‌ماه شده است که روند حرکتی قیمت‌ها، از رشد ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت طلا و سکه میلیون و ۳۴۱ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

به این ترتیب، هر گرم طلای ۱۸ عیار در طول یک هفته اخیر با رشد ۰.۸ درصدی و سکه امامی ۴.۲ درصدی مواجه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۳۲ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار، ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان قیمت دارد.

وضعیت عجیب طلا و سکه را در حالی در بازار شاهد هستیم که به گفته فروشندگان، بازار طلا و سکه به شدت در رکود قرار دارد و به نوعی، از ابتدای سال تاکنون ریزشی شدید را در خرید و فروش طلا و مصنوعات طلا شاهد هستیم.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی می‌گوید: در طول هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا افزایش قیمت را در بازارهای جهانی داشت، اما میانگین کاهش ۸ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی را هم شاهد بودیم. در نهایت نیز آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس طلا ٢٠٢١ دلار است.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش ۸ دلاری اونس جهانی طلا اما در بازارهای داخلی روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا صعودی بود. علت عمده این تغییر قیمت آن هم در شرایطی که بازار جهانی در یک هفته اخیر کاهشی رقم خورده است، نوسانات بازار ارز و افزایش نرخ ارز بوده است. ضمن اینکه خبرهای سیاسی- اقتصادی در منطقه نیز بی‌تاثیر نبوده است. این درحالیست بازارهای داخلی به دور از هرگونه التهاب بوده و خبری از افزایش تقاضا نبود و اکنون بازار روال عادی خود را طی می‌کند.

به گفته او، بانک مرکزی اگر در مورد عرضه سکه‌های بدون تاریخ و واگذاری شمش‌های طلای وارداتی، چنانچه نحوه عرضه را اعلام کنند (باتوجه به این‌که پس از گذشت دو هفته، هنوز نحوه عرضه، مشخص نشده است)، قطعا این موضوع می‌تواند نقش مهمی در ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها در بازار داشته باشد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان