معامله بیت کوین با قیمت ۳۸ هزار دلار /کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‌ها

عرضه بیت کوین در صرافی‌ها اخیراً کاهش یافته و گاوها دوباره کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند.

به گزارش اکونگار به نقل از رمزارزنیوز، عرضه بیت کوین در صرافی‌ها اخیراً کاهش یافته و گاوها دوباره کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند.

بیت کوین با قیمت ۳۸،۲۳۰ دلار معامله می‌شود که بیش از ۳ درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. رشد هفتگی قیمت این رمزارز نیز به حدود ۵ درصد می‌رسد.

bitcoin-btc-price-jumps-to-38000

نمودار کندل یک روزه قیمت بیت کوین.

در این میان، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که تعداد زیادی بیت‌ کوین از صرافی‌ها خارج شده‌اند، که می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور صعودی عمل کند.

گزارش‌ها حاکی از آنند که عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به کمترین میزان خود در پنج سال گذشته، یعنی از سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. این موضوع را می‌توان به کاهش شهرت صرافی‌ها پس از جریمه ۴٫۳ میلیارد دلاری بایننس و دریافت احضاریه توسط کوین بیس در مورد معاملاتش با پلتفرم بای‌بیت (Bybit)، نسبت داد.

به طور همزمان، ‍۱۰ کیف پول بزرگ تتر در صرافی‌ها اکنون ۱۵٫۲۳ میلیارد دلار موجودی دارند که بالاترین سطح

قدرت خرید در ۱۷ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

bitcoin-btc-price-jumps-to-38000

در یک تحول قابل‌توجه، بیت کوین عملکرد مثبتی را در طول ماه نوامبر به ثبت رساند و انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی را از خود به نمایش گذاشت. در حال حاضر، بیت کوین به بالای مرز ۳۸ هزار دلار بازگشته که این امر، علی‌رغم عدم تایید یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات و اقدامات نظارتی اخیر علیه صرافی‌های بایننس، کراکن و کوین بیس، اتفاق می‌افتد.

اکنون یک بازگشت قوی می‌تواند منجر به حرکت صعودی قابل‌توجهی برای قیمت بیت کوین شود و آن را به بیش از ۳۹ هزار دلار برساند. با این حال، نگرانی‌هایی هم در مورد یک حرکت نزولی قابل‌توجه وجود دارد که ممکن است منطقه حمایت بحرانی در حدود ۳۵،۶۰۰ دلار را به چالش بکشد.

در این میان، پلن بی (PlanB)، خالق مدل پیش‌بینی قیمت انباشت به جریان، در اظهارات جدید خود با اطمینان گفته که بعید است قیمت بیت کوین دوباره به زیر ۳۵ هزار دلار سقوط کند.

از طرفی، بانک استاندارد چارترد هم اخیرا با تکرار پیش‌بینی ماه آوریل خود مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید، اظهار داشته که همه چیز همانطور که انتظار می‌رفت، پیش می‌رود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان