۵ ارز دیجیتال سودآور کدامند؟

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در شرایط کنونی ۵ رمزارز بیت کوین،سولانا،چین لینک، آوه،استکس در مدار صعود قرار دارند.

به گزارش اکونگار به نقل از رمز ارزنیوز، در هفته‌ای که گذشت، بیت‌کوین عملکرد بسیار خوبی داشت و با یک رشد بیش از ۱۰ درصدی، سطح مهم و روانی ۳۰ هزار دلار را پس گرفت. پس از این رالی، اکنون این سوال برای سرمایه‌گذاران پیش آمده که آیا روند صعودی رمزارزها ادامه خواهد داشت یا زمان آن فرا رسیده که شاهد معکوس شدن روند باشیم.

در این میان، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که با تأیید اولین صندوق قابل‌ معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا، این ارز دیجیتال ممکن است به زودی از مقاومت بالاسری خود عبور کرده و یک رالی بزرگ‌تر را آغاز کند.

همزمان با بیت کوین، احساسات معامله‌گران نسبت به برخی از آلت ‌کوین‌های منتخب هم به تدریج مثبت شده که نشان می‌دهد ممکن است زمان خوبی برای خرید آنها باشد. در این مطلب  نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است طی چند روز آینده شاهد عملکرد بهتری در مقایسه با سایر رمزارزها باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

بیت کوین شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی مرز ۳۰ هزار دلار بود، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران میدان رقابت را رها نکردند.

نمودار روزانه BTC/USDT.

نمودار روزانه BTC/USDT.

تثبیت قیمت در سطح فعلی نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای ثبت سود ندارند؛ زیرا آنها پیش‌بینی می‌کنند که این افزایش قیمت ادامه داشته باشد. چنین شرایطی می‌تواند قیمت را به منطقه مقاومت بالاسری بین ۳۱ هزار تا ۳۲،۴۰۰ دلار برساند.

در مقابل، اگر قیمت از ۳۱ هزار دلار کاهش یابد، جفت BTC/USDT ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸،۱۶۰ دلار) سقوط کند. اگر قیمت از این سطح برگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا مانع بالاسری را برطرف کنند. اما اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این سناریوی صعودی باطل خواهد شد. در این صورت، این جفت ممکن است برای مدت بیشتری در محدوده ۳۱ هزار تا ۲۴،۸۰۰ دلار باقی بماند.

۲. سولانا

سولانا در ۱۹ اکتبر از خط گردن یک الگوی سر و شانه معکوس خارج شد و آن را تکمیل کرد. هدف این ساختار صعودی، سطح ۳۲٫۸۱ دلار است.

نمودار روزانه SOL/USDT.

نمودار روزانه SOL/USDT.

با این حال، قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع خرید نشان می‌دهد که اصلاح قیمتی ممکن است. در مسیر نزولی، سطح ۲۷٫۱۲ دلار، حمایت مهمی است که باید در نظر داشت. یک جهش قوی از این سطح می‌تواند به تداوم روند صعودی کمک کند. در صورت عبور از سطح ۳۲٫۸۱ دلار نیز، قیمت می‌تواند تا ۳۹ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر خرس‌ها بخواهند این حرکت صعودی را متوقف کنند، باید قیمت را به زیر ۲۷٫۱۲ دلار برگردانند. در این صورت، جفت SOL/USDT ممکن است به خط گردن سقوط کند. این خط، یک سطح کلیدی است که باید به آن توجه داشت؛ زیرا کاهش بیشتر به زیر آن نشان می‌دهد که صعود به بالای ۲۸٫۱۲ دلار، ممکن است فیک بریک آوت بوده باشد.

۳. چین لینک

چین لینک از می ۲۰۲۲، در محدوده بین ۵٫۵۰ تا ۹٫۵۰ دلار معامله می‌شد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

نمودار روزانه LINK/USDT.

نمودار روزانه LINK/USDT.

در تاریخ ۲۲ اکتبر، گاوها تلاش کردند تا این عدم قطعیت را با صعود به بالاتر از محدوده رفع کنند، اما فتیله بلند روی کندل نشان داد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. اما گاوها از سطوح فعلی دست نکشیدند و توانستند قیمت را به بالای ۹٫۵۰ دلار افزایش دهند. اکنون، جفت LINK/USDT می‌تواند حرکتی را به سمت ۱۳٫۵۰ دلار آغاز کند. به طور معمول، بریک آوت از یک مرحله تثبیت طولانی، به افزایش شدید قیمت منجر می‌شود. در این حالت، روند صعودی چین لینک ممکن است تا ۱۵ دلار و پس از آن، تا ۱۸ دلار ادامه یابد.

در مسیر نزولی، اولین حمایت در سطح ۸٫۵۰ دلار قرار دارد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این سطح بکشانند، نشان می‌دهد که پرایس اکشن جانبی چین لینک ممکن است برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند.

۴. آوه

قیمت آوه در ۲۱ اکتبر از خط روند نزولی بالاتر رفت و ساختار مثلث نزولی را باطل کرد. به طور کلی، شکست یک ساختار منفی، یک حرکت صعودی را آغاز می‌کند.

نمودار روزانه AAVE/USDT.

نمودار روزانه AAVE/USDT.

شیب هر دو میانگین متحرک شروع به افزایش کرده و RSI هم در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوها است. اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، جفت AAVE/USDT می‌تواند ابتدا تا ۸۸ دلار و سپس به ۹۵ دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر خط روند نزولی برگردانند. با کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۲ دلار)، خرس‌ها می‌توانند دوباره کنترل بازار را به دست بگیرند.

۵. استکس

قیمت استکس در چند روز گذشته به شدت افزایش یافته که نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای شروع یک روند صعودی جدید هستند.

نمودار روزانه STX/USDT.

نمودار روزانه STX/USDT.

تقاطع صعودی میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده برتری گاوها است. با این حال، قرار داشتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که اصلاح یا تثبیت جزئی قیمت در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است. اولین حمایت در جهت نزولی، متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۵۴ دلار) است. اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان‌دهنده تغییر در احساسات از «فروش در رالی» به «خرید هنگام کاهش قیمت است که احتمال ادامه روند صعودی را افزایش می‌دهد. در این صورت، جفت STX/USDT می‌تواند ابتدا تا ۰٫۸۰ دلار و متعاقباً به ۰٫۹۰ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان