زلزله مهیب ترکیه بیش از ۶۳۰ کشته به جای گذاشت

در پی وقوع زلزله‌ای شدید در جنوب ترکیه، شمار جان‌باختگان در ترکیه و سوریه از ۶۳۴ نفر فراتر رفت و احتمال می‌رود این عدد طی ساعات آینده باز هم افزایش یابد.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران، تعداد کشته‌ها و میزان ویرانی‌ها در پی زلزله ترکیه که دامنه آن سوریه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده، افزایش یافته است.

ساعت 4:17 دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر مناطقی از ترکیه را به شدت لرزاند و کشته و خسارت‌های سنگینی را برای ترکیه و سوریه تاکنون به‌جای گذاشته است.

634 کشته در ترکیه و سوریه

طبق تازه‌ترین اظهارات فواد اُکتای - معاون رئیس‌جمهور ترکیه - در پی وقوع زلزله در جنوب این کشور دست‌کم 284 نفر کشته شده‌اند و 2323 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین هلال احمر سوریه گزارش داد که در‌ این زمین‌لرزه حداقل 350 نفر در حلب، حماة و لاذقیه جان باخته‌اند و اولویت عملیات امدادی با خارج کردن افرادی است که زیر آوار مانده‌اند.

هلال احمر سوریه همچنین اعلام کرده که بیمارستان‌ها با کمبود شدید دارو و سوخت مواجه هستند.

معاون رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر توقف پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده از جمله «غازی‌عینتاب» و «ختای»، عنوان کرد: زلزله در شرایط سخت جوی رخ داده و دولت اعزام وزیران و تیم‌های امدادی را به استانداری‌ها آغاز کرده است.

او همچنین اعلام کرد که ۱۷۱۰ ساختمان به‌طور کامل تخریب شده‌اند و حجم ویرانی بسیار بالاست.

محو یک شهر در سوریه!

همچنین، برخی گزارش‌ها از حجم بالای ویرانی در سوریه خبر می‌دهند. شدت این زلزله در استان‌های لاذقیه، حلب و حمص تا دمشق در سوریه را تحت تاثیر قرار داده است.

برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری از ویرانی‌های سوریه، به نقل از مقامات محلی نوشته‌اند که شهر «حریم» سوریه در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه، به طور کامل از روی زمین محو شده است، که در واقع از درصد بالای ویرانی و آسیب این شهر حکایت دارد.

ایران برای کمک به ترکیه و سوریه اعلام آمادگی کرد

ناصر کنعانی - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - نیز ضمن ابراز تاثر و تسلیت به دولت‌ها و ملت‌های ترکیه و سوریه، گفته است: مراتب همدردی عمیق جمهوری اسلامی ایران با این دو کشور را اعلام می‌کنم. ان‌شاء‌الله تلاش‌های امدادرسانی بتواند هرچه بیشتر به کاهش آلام این دو کشور کمک کند. جمهوری اسلامی ایران کمک‌های لازم را به این کشورها انجام خواهد داد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان