تعطیلی ۳۵۰ فروشگاه لوازم خانگی در یک سال و نیم گذشته

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: در یک سال و نیم گذشته در سطح شهر تهران ۳۵۰ فروشگاه لوازم خانگی تعطیل شد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا؛ اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در خصوص مشکلات کسبه فروش کالای لوازم خانگی گفت: در یک سال و نیم گذشته در سطح شهر تهران ۳۵۰ فروشگاه لوازم خانگی تعطیل شد و قدیمی‌‌‌های این صنف در حال تعطیلی مغازه‌‌‌های خود هستند.

او در خصوص نظارت بر عرضه لوازم خانگی قاچاق در سطح فروشگاه‌‌‌ها افزود: فروشگاه‌‌‌دار مقصر این حوزه نیست بلکه واردات کالا از سوی تعاونی مرزنشینی، ته‌‌‌لنجی و کولبر در مجلس تصویب می‌شود اما واردات این نوع کالاها بدون ضمانت انجام می‌شود و در بیش از شعاع ۳۰ کیلومتری هم عرضه آن قاچاق محسوب می‌شود.

پازوکی ادامه داد: اگر قرار است این شکل توزیع کالا قاچاق محسوب شود پس اجازه واردات نباید صادر شود.

پازوکی توضیح داد: در حال حاضر این کسبه هستند که تابلوهای مغازه‌‌‌های خود را به برندهای ایرانی لوازم خانگی اختصاص داده‌اند.

این فعال بازار لوازم خانگی در ادامه به لزوم هدفمند کردن ورود کالای قاچاق به کشور پرداخت و گفت: نظارت وقتی جوابگوست که بدانیم چگونه  یک یخچال ساید دو متری، ۲‌هزار کیلومتر مسیر قاچاق را طی کرده و به انباری در تهران می‌‌‌رسد. اگر هم به فکر قاچاق، هم تامین معیشت کولبر هستیم باید از طریق تاجران به کولبر گفته شود که کدام جنس که مشابه داخلی ندارد به کشور وارد شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در پایان با اشاره به برخی مشکلات کسبه فروش کالای لوازم خانگی تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته در سطح شهر تهران ۳۵۰ فروشگاه لوازم خانگی تعطیل شد و قدیمی‌‌‌های این صنف در حال تعطیلی مغازه‌‌‌های خود هستند. مشکل کسبه لوازم خانگی دایر شدن فروشگاه‌‌‌های بزرگ لوازم خانگی نیست بلکه چالش قسطی فروشی است و بانک‌ها در این زمینه دخیل هستند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد