بازگشایی بازارچه مرزی بانه برای کولبران/ کاهش ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی +فیلم

پس از بارگشایی بازارچه مرزی هنگه‌ژال در بانه برای کولبران قیمت لوازم خانگی ۱۵درصد در این بازار کاهش یافت.

به گزارش اکونگار، چهار روز پیش بازارچه مرزی هنگه‌ژال بانه به صورت موقت از سوی فرماندار بانه بازگشایی شد. پس از بازگشایی این بازارچه کولبران لوازم خانگی خارجی را در این بازار عرضه کردند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که  لوازم خانگی خارجی محصول برندهایی مانند ال جی، سامسونگ، بوش و ... در این بازار توسط کولبران عرضه شده که کاهش ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی در بانه را رقم زده است. 

افزایش ۱۵درصدی واردات لوازم خانگی از مرز بانه

بر اساس آمار رسمی گمرک بانه، در نیمه نخست سال جاری، حدود ۲۵۰میلیون دلار لوازم خانگی توسط کولبران به این شهرستان وارد شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایشی بوده است. 

بر اساس آمار گمرک بانه، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی کولرگازی و لوازم آشپزخانه محبوب‌ترین محصولاتی بودند که توسط کولبران به کشور وارد شده‌اند. 

سهم بالای تلویزیون از میزان واردات کالا توسط کولبران

آمار رسمی گمرک بانه می‌گوید در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ میلیون دلار تلویزیون، ۵۰میلیون دلار یخچال، ۳۰میلیون دلار ماشین لباسشویی، ۲۰میلیون دلار کولرگازی و ۲۰میلیون دلار لوازم آشپرخانه به کشور وارد شده است. 

این آمار فقط مرتبط با کولبران بانه‌ای است که به ثبت رسمی گمرک رسیده است و آمار دقیقی از سایر کولبران در مرزهای دیگر در دست نیست. 

میزان ارزبری کالاهای وارداتی کولبران بانه در شش ماهه نخست سال

همچنین بر اساس اعلام رسمی گمرک بانه،  در شش ماهه نخست سال ۲.۵میلیارد دلار ارز صرف واردات محصولات مختلف توسط کولبران شده است. به عبارت دیگر ارزش واردات محصولات توسط کولبران طی شش ماه نخست سال جاری ۲.۵میلیارد دلار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نسبت ارزش واردات محصولات توسط کولبران بانه طی یک سال اخیر حدود ۵۰درصد افزایش یافته است. 

در این میان لوازم خانگی در صدر و پس از آن لوازم آرایشی و پوشاک در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. 

ویدیو زیر بخشی از حضور گسترده کولبران در بازارچه موقت مرز بانه و ارایه محصولات است. 

 

دیدگاه
آخرین اخبار