چگونه خانه تکانی کنیم ولی اسراف نکنیم!

با توجه به وضعیت بارش های امسال، هواشناسی وقوع چهارمین سال پیاپی در ایران را تأیید کرده است. یکی از مهمترین عوامل استفاده بالای آب در روزهای آخر سال خانه تکانی است. به همین دلیل لازم است شیوه تمیزکاری ها تغییر کند.

به گزارش اکونگار، به نقل از فارس، هواشناسی وقوع چهارمین خشکسالی پیاپی در ایران را تایید کرده و سدهای کشور نزدیک به ۲ میلیارد متر مکعب، معادل ۶۰ برابر دریاچه چیتگر، کمتر از سال قبل آب دارند.

عقب ماندگی ۲۵ درصدی بارش‌ها در کشور

با وجود وضعیت شکننده منابع آب سطحی از ابتدای بهمن مصرف آب در کلان‌شهرها صعودی شده و مدیرعامل آبفای تهران می‌گوید با این وضعیت از ۲۰ تا ۳۰ اسفند «رکورد مصرف آب شرب را شکسته‌ایم».

در صورتی‌که روند مصرف آب تا انتهای زمستان کاهش پیدا نکند، ذخایر تهران تنها توان تامین آب برای ۶۰ روز را دارند.

یکی از عوامل مهم بالارفتن مصرف آب در این روزها «خانه‌تکانی» است. تغییر رفتار تمیزکاری در کنار استفاده از تجهیزات نوین می‌تواند مصرف آب در فرآیند خانه‌تکانی را کاهش دهد.

استفاده از تجهیزات استاندارد در شیرآلات نظیر سردوش، سرشیر آشپزخانه، سرشیر روشویی و رابط کاهنده خروجی ثابت شیلنگ می‌تواند باعث نصف کردن مصرف آب شهری شود|

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد